*Tutorial* niCOLlie’s SJAAL

Gisteren ben ik naar een hele leuke wolwinkel geweest en ik kocht er (onder andere) twee bolletjes Drops Eskimo.
Perfect voor een ni-COL-lie’s SJAAL!
Dus ik ging gelijk aan de slag en hij was zo snel klaar én erg leuk om te maken, dus dacht ik dat jullie het misschien wel leuk zouden vinden als ik er een tutorial van zou maken… dus, bij deze!

Yesterday, I visited a yarn shop and bought (amongst others) two balls of Drops Eskimo wool. I made an infinity cowl scarf and because it’s so easy and nice to make, I thought you might like it if I made a tutorial. See below!

*Tutorial* niCOLlie’s SJAAL

*Tutorial* niCO(W)Llie’s SCARF

nicolliessjaal
Benodigdheden:
– 2 bolletjes Drops Eskimo (of andere wol voor haaknaald 9/10 (samen 100 gram / 100 meter);
– haaknaald 10 (en evt. haaknaald 12);
– restje Drops Paris in een contrasterende kleur (of andere katoen voor haaknaald 4/5);
– haaknaald 4 of 5;
– evt. een leuk labeltje of een mooie knoop;
– schaar;
– naald.

Needed:
– 2 balls of Drops Eskimo (or other wool suited for crochet hook 9/10 mm (US:13) (together 100 grams / 108 yards);
– crochet hook 10 mm (and preferrably 12 mm also);
– a bit of Drops Paris in a contrasting colour (or other cotton for crochet hook 4/5 mm);
– crochet hook 4 or 5 mm;
– if you’d like: a tag or button;
– a pair of scissors;
– a needle.

???????????????????????????????
Haak met haaknaald 12 een ketting van 45 lossen (of zoveel als je er nodig hebt, zodat de ketting over je hoofd past). Evt. kun je ook haaknaald 10 gebruiken, als je haaknaald 12 niet hebt. Een grotere haaknaald in de opzetlossen zorgt ervoor dat deze net zo los wordt als de rest van de sjaal.

Crochet a chain of 45 with crochet hook 12 (or as much chains as needed to fit over your head). If you don’t have crochet hook 12, you can also use crochet hook 10, but I find that a larger crocheted chain gives a nicer effect.

Haak met haaknaald 10 in de vierde losse vanaf je haaknaald een stokje en verder in elke losse een stokje.

Use crochet hook 10 to make a double crochet in the fourth chain from your hook and a double crochet in every chain.

Haak dan 3 lossen (eerste stokje van de volgende toer) en een stokje in elke ruimte tussen twee stokjes van de vorige toer.

Chain 3 (first dc of the next row) and a dc in every space between two dc’s of the last row.

Haak zo verder tot je beide bolletjes wol bijna op zijn en hecht af. Knip af en laat ongeveer 30 cm. wol over.

Continue until you’ve almost finished both balls of woll and finish, leaving a 30 cm. long tail.

???????????????????????????????

Leg de sjaal plat voor je neer en sla één kant om, zodat aan één kant de bovenkant de onderkant wordt. Je hebt nu een draaiing in je sjaal. Leg dan de beide uiteinden tegen elkaar en rijg ze met je draadeindje aan elkaar vast. Hecht af en verberg de eindjes.

Now turn one side of the scarf, zo you will get one twist. Stitch both ends together using the tail. Finish and hide the ends.

Neem nu je Drops Paris en haaknaald 4 of 5 en haak vasten rond de buitenste rand. Hecht af en verberg de eindjes.

Take your Drops Paris cotton and crochet hook 4 or 5 and make single crochets around the edge. Finish and hide the ends.

Neem evt. een leuk labeltje of een mooie knoop en naai hem vast op je sjaal.

If you’d like, sew a tag or button onto your scarf.

???????????????????????????????
Ik ben benieuwd of jullie deze colsjaal en de tutorial net zo leuk vinden als ik! 😉

I really like to hear if you like this cowl scarf and tutorial as much as I do! 😉

Enjoy!

10 reacties op “*Tutorial* niCOLlie’s SJAAL

  1. Ik vind hem heel mooi hoor. Soms wel jaloers. Wou dat ik ook zo mooi kon haken.

    Groetjes

  2. Zeg hier zie ik nog wat moois dat je gemaakt heb ,,,prachtig is hij geworden .

    Groet Geertje

  3. Ik ga eens proberen of dit patroon ook wil met spaghetti. Ga vanmiddag eens even inkopen doen. Bedankt alvast voor het patroon erg leuk.

  4. Hallo Nicollie’s, via deze site vond ik jouw leren labels maar ik kan niet doorklikken. Zijn ze nog ingestanst met naam bij jou te bestellen? Ik hoor graag van je MvGroet Jacqueline

  5. Leukbmet zo’ nbvrolijke rand erom heen.
    Ik vind de labels ook erg mooi , die zou ik heel graag willen bestellen kan dat?

  6. Ik ben hem aan het proberen maar loop een beetje vast bij het “draaien van de helft”. Ik snap niet zo goed wat wordt bedoeld met het de uiteindes aan elkaar…

    Groet, Monique

Plaats een reactie