*Tutorial* Gehaakte buttonslinger

Mijn nieuwe louvreplankjes waren nog een beetje leeg, dus besloot ik om een slinger te haken. En dan niet een gewone slinger, maar een met buttons. Gewoon, omdat ik dat leuk vind.

Close-upjes van de slinger:

Ook zonder buttons is ie leuk…

En met knoopjes en vilt is ie ook errug schattig… 😉

En omdat ik denk/hoop dat jullie zo’n slinger ook wel leuk vinden om te maken, heb ik er een tutorial van gemaakt…

*Tutorial* Gehaakte buttonslinger

Benodigdheden:
– katoen
– haaknaald (ik gebruikte haaknaald 5)
– (stop)naald
– schaar
– buttons

Haak 5 lossen en maak een cirkel door een halve vaste in de eerste losse te haken.

Haak 3 stokjes en 2 lossen.

Haak 3 stokjes en 2 lossen.

Haak 3 stokjes en 2 lossen (dus in totaal 3 setjes van 3 stokjes en 2 lossen).

Haak 3 stokjes en 1 losse.

Haak 5 stokjes en 1 losse.

Sluit de ronde met een halve vaste in het eerste stokje.
Hecht af en knoop de draadjes aan elkaar en verberg de eindjes aan de achterkant.

Haak een hele stapel van deze vlaggetjes.

Haak een ketting van 20 lossen.

Neem nu een vlaggetje en haak in elk gat voor, tussen en na de 5 stokjes een vaste.

Haak 5 lossen en daarna haak je het tweede vlaggetje vast.
Zo ga je door tot al je vlaggetjes op zijn. Haak dan 20 lossen en hecht af.

Je slinger is klaar!

Hang hem op!

En maak in elk vlaggetje een button vast (die je natuurlijk eerst op nicx.nl hebt besteld 😉 ).

Of knip rondjes van vilt en naai er knoopjes op en maak deze vast op je slinger (alleen knoopjes kan natuurlijk ook).

Enjoy! 😀

Ik ben natuurlijk weer erg benieuwd wat jullie ervan vinden! *bloos*
Foto’s van gehaakte slingers zijn erg welkom in mijn mailbox! *hint* 😉

18 reacties op “*Tutorial* Gehaakte buttonslinger

  1. wat ben ik blij dat ik nog een “paar” buttons heb. Even doorhaken ……. nog een “projectje” (zucht)

  2. wat een leuk idee zo met die buttons erop helemaal leuk!!! wat ik me af vroeg is welk garen je gebruik ik haak veel met catania/phildar3 en ben op zoek naar wat dikker katoen garen ! fijn weekend !!
    groetjes Heidi

  3. Oh wat ben je weer bezich geweest ,gezellig hoor z’n hele slinger
    Trouwens dat beklede boekje vind ik ook prachtig.

    Groet Geertje

  4. Wat een leuke slinger en bedankt dat je het met iedereen deelt. Ook complimenten voor de site erg leuk.Ik kom vaak een kijkje nemen.

    groetjes van Lizinka

  5. Hij is leuk!!! Ga hem zeker maken!! en met buttons!! Met knopen is ook leuk! 😉 Maar met buttons het allerleukste!!! knuf! Nancy 🙂

  6. Pingback: Gehaakte knoopjesslinger « Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

  7. Heel erg mooi deze slinger en dan zo leuk die knoopjes er op .
    Nicolle bedankt voor de je tutorial

    Groet Geertje

  8. Echt heel erg leuk. Ik ga ze zeker maken. Een jongens en een meisjesuitvoering voor de kindjes!

  9. Pingback: Slingers | Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

  10. Pingback: *Tutorial* Gehaakte vlaggetjes | Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

Plaats een reactie