*Tutorial* Haakpotje en *blogverloting*

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties op mijn haakpotjes!
Op verzoek volgt hier een tutorial. Hij is heel makkelijk, dus zonder stap-voor-stap-foto’s, maar dat lukt jullie vast! 😉

Jasje voor een potje haken, oftewel een haakpotje

Benodigdheden:
– klein leeg glazen potje (bijv. van appelmoes)
– haakgaren (geschikt voor haaknaald 5, bijv. katoen Drops Paris)
– haaknaald 5
– schaar
– (stop)naald
– (satijn)koord

Eet je potje leeg, 😉 was hem af en week het etiket eraf met heet water.
r1: haak 6 vasten in een magic ring (of haak 6 lossen en sluit ze met een halve vaste, als je dat makkelijker vindt) (6)
r2: haak 2 vaste in elke vaste van de vorige ronde (12)
r3: haak 1 vaste in een vaste van de vorige ronde, haak 2 vaste in de volgende vaste van de vorige ronde. Herhaal dit tot je rond bent (18)
r4: haak 1 vaste in twee vasten van de vorige ronde, haak 2 vaste in de volgende vaste van de vorige ronde. Herhaal dit tot je rond bent (24)
r5: haak 1 vaste in drie vasten van de vorige ronde, haak 2 vaste in de volgende vaste van de vorige ronde. Herhaal dit tot je rond bent (30)
r6: haak 1 vasten in vier vasten van de vorige ronde, haak 2 vaste in de volgende vaste van de vorige ronde. Herhaal dit tot je rond bent (36)
Check nu of je een bodem hebt die groot genoeg is voor je potje. Haak anders nog een paar rondes bij, verdergaand zoals hierboven.

r7: haak een vaste in elke vaste van de vorige ronde, in alleen het buitenste lusje (36)
r8-r20: haak een vaste in elke vaste van de vorige ronde (36), wissel eventueel elke paar rondes van kleur
r21: haak een vaste in een vaste van de vorige ronde, 1 half stokje in de volgende vaste, 3 stokjes in de volgende vaste, 1 half stokje in de volgende vaste. Herhaal dit tot je rond bent.
Hecht af, leg knoopjes in je losse draadjes en werk je eindjes weg aan de binnenkant.
Neem je (satijn)koord, rijg het aan je (stop)naald en rijg deze door de bovenste rij vasten, waarbij je telkens insteekt in het tweede gaatje. Trek het koord aan, leg er een strikje in en knip af.
Je haakpotje is klaar!
Enjoy! 😀

En dan nu het tweede deel van dit berichtje… de blogverloting!
Omdat ik al meer dan 175.000 bezoekers op mijn blog heb gehad, omdat hij in januari 3 jaar bestond (en ik dit helemaal vergeten ben *bloos*) en gewoon omdat het kan, doe ik weer een blogverloting!

Wat kun je winnen? ik heb drie kadootjes samengesteld, ik hoop dat jullie ze leuk vinden.
Kadootje 1: Voor als je zelf niet kunt/wilt haken…

Een haakpotje! Ik kon het niet laten om er nog een te haken. 😉 Je wint hem exclusief het glazen potje, want dat past niet in een envelop, maar je kunt vast wel een geschikt potje vinden (bijv. van AH biologische appelmoes 😉 ). Enne, zie je dat de paarse streep iets dikker is? Ik zat niet op te letten. Ik was zo enthousiast aan het haken en paars is mijn lievelingskleur, dus tsja… 😉

Kadootje 2: Voor als je zelf wilt haken…

Een nieuwe haaknaald 5 mét jasje, een setje van 3 buttons, 2 brochespeldjes (zodat je met de buttons buttonbloembroches kunt maken, als je daar zin in hebt), 1 paperclip (zodat je hem als stitchmarker kunt gebruiken, of op een gehaakt potje kunt vastmaken (zie foto van mijn gehaakte potjes) en een Keep Calm and… blokje.

Kadootje 3: Voor als je meer van stofjes houdt.

Een magneetje (de groene), een button (de blauwe) en een blokje.

Om mee te doen hoef je alleen maar een reactie achter te laten, vertel eens wat leuks 😉 en laat vooral weten naar welk kadootje je voorkeur uitgaat.
Je kunt meedoen tot dinsdag 28 februari, dan maak ik de winnaars bekend. Een linkje op je blog is heel lief!
Enjoy!

52 reacties op “*Tutorial* Haakpotje en *blogverloting*

  1. Gefeliciteerd, drie jaar blogjes! Man, hoe kun je zo’n mijlpaal vergeten??? Wat een leuk blogje weer, en al helemaal omdat je wat kunt winnen 😉
    Haken kan ik natuurlijk zelf. Ik vind die tweede het leukst, vooral omdat je daar zo’n leuke broche mee kunt maken.

    Ennnn, moeten we echt wachten tot de28e? Dat duurt nog zo lang #mevrouwtjeongeduld.
    Tjuusssss!

  2. Wat leuk weer!!! Nu kan ik ook mjjn eigen haakpotjes maken! Thx voor ne tutorial!

    Leuk weer een blogverloting! Wie wil daar nou niet aan mee doen 🙂 Ik heb geen voorkeur maar als ik er toch 1 aan moet geven dan is het nr. 2 🙂

    Groetjes Nathalie

    (wil je ook nog een tutorial maken van je haaltas ;))

  3. Je haakpotjes zijn erg leuk!!

    Gefeliciteerd met je blogverjaardag en ik wil ook best wel een kansje wagen 🙂 Ik naai en haak maar ga dan toch voor nr 2…

  4. He wat weer super leuke dingen heb je bedacht.En dan het potje,krijg gelijk andere ideeen er mee,(ook te doen door truus).
    Oja we mogen nog iets kiezen 🙂 nou dan ga ik voor 2,lijkt me leuk om samen mee aan de slag te gaan.

  5. Wat een lieve kleurtjes gebruik jij toch altijd nicole:)
    en alweer een blog verloting…joepppieeee
    Volgens mij volg ik jou al zeker 3 jaar…time flies when you`re having fun…
    (ook een leuke button /blokjes tekst trouwens)

    Als en ik zeg als ik win…dan zou ik wel heeeeeel heeeel graag nr 2 winnen..
    alvast bedankt voor je geweldige, orginele,intressante,lieve en inspirerende berichtjes van de afgelopen 3 jaar(en das geeeeen slijmen!!)

    xox
    linn

  6. Dus…mevrouwtje nicollie, ten eerste een hele dikke proficiat met je superleukeinspirerendetoffealdriejaarbestaandemetaltijdleuketutosuitpuilendeblog! Ten tweede een hele dikke proficiat met je fantastischemandjestutodienogsteedsopmijntodolijstjestaat! Ten derde doezoverderdoezoverderdoezoverder! 😉 en oh ja, ik doe ontzettend graag mee…voor pakje twee,dat rijmt. lol groetjes Poppie x

  7. Jij bent toch super met zo’n tutorials! Iedereen moet dit wel proberen zo 🙂
    Ik doe graag mee aan je blogverloting en ga voor setje 3 daar ik onlangs ook de stofmicrobe te pakken heb 🙂

  8. Wat goed dat je alweer 3 jaar een blog bijhoudt! En je blog valt duidelijk in de smaak als er al zoveel mensen zijn komen spieken! Ik vind alle cadeautjes leuk, maar ga toch graag voor het haaksetje 🙂 Die paperclip is gewoon te lief!

  9. Gefeliciteerd, met drie jaar bloggen! Wat een leuke tut heb je weer geschreven, weer iets op mijn to do lijst (het Granny square portemonneetje is af!!) Als ik mag kiezen dan graag nummer 2!!

  10. Zo Nicolle je bent zeker super met ook deze tutorial , hoe bedenk je toch iedere keer wat nieuws .
    Het is zo leuk om iedere keer wat nieuws te zien .
    En ja ik wil ook graag weer mee doen met de blogverloting ,graag voor nr 1 het lieve jasje .

    Lieve Groet Geertje

  11. Jaaaa ik doe zeker mee en ga voor het 2de setje het haak setje!!!

    En de potjes tut is super zal hem ook even om mn site vermelden

  12. Hoi hoi wat een gezellige leuke potjes ik denk dat ik ze ook een keer ga haken en wat een leuk blog heb je!
    haaknaald 5 heb ik nog niet dus ik zou graag kiezen voor kadootje nr. 2 het haak setje ik heb jouw blog gelijk bij mijn favorieten gezet
    groetjes
    Hanneke

  13. Jaaaa, wat leuk weer. Nog gefeliciflappert met je 3 jarig bestaan! Dat je dat nu pas verteld. Foei!
    Ach, je verloting maakt het wel weer goed hoor 😉
    Ik ga voor het 1e kadootje, het jasje 😀 FF leuk een potje oppimpen en weer wat leuke kleurtjes in mijn huis ermee brengen.
    *Gaat nu ongeduldig wachten tot de verloting voorbij is*

  14. Ik zei het je gister al. Het haakpotje is hartstikke leuk. Dus ik doe graag mee in de verloting en wil graag kans maken op het potje, althans op het omhulsel. En leuk dat je deze verloting gaat doen.
    groeten Petra

  15. Nog gefeliciteerd met je driejarig bestaan, ik volg je nog niet zo lang maar je hebt me helemaal besmet met je creavirus! Ik heb zelfs een naaimachine gekocht!

    Moeilijk kiezen tussen al die leuke kadootjes, maar ik kies dan toch voor nr. 2 omdat ik dan lekker zelf creatief kan zijn. Al vind ik nr. 3 ook erg leuk i.v.m. nieuwe naaimachine.

    Ga zo door met je leuke blog!

    Groetjes Mirella

  16. Jij blijft ook maar bezig met leuke dingen zeg, waar haal je al die inspiratie toch vandaan!?
    Ik vind kadootje 1 heel erg leuk maar ik ga eens proberen die zelf te maken. Kadootje 2 heeft daarom mijn absolute voorkeur, haken till I drop!

    Groetjes,
    Ilda

  17. Jeetje. al 3 jaar! Gefeliciteerd! De potjes zien er erg leuk uit.Misschien ga ik het ook eens proberen, ik heb het haken me nog niet helemaal eigen gemaakt. Dus doe ik mee voor pakketje 3 want mijn naaimachine en ik zijn onafscheidelijk. Tot 3 maart toch? Groetjes Carolien

  18. Oh, echt 3 jaar!! Gefeliciteerd!! Maar ja, je verloot ook veel te vaak wat hihi! Echt veel te leuke dingen!! Je blokjes zijn leuk!!! ik doe niet mee hoor, ik heb al veel te veel moois van jou,( jippie!!! 😉 ) Maar ik zou zeggen.. ga zo door 🙂
    hele dikke 3-verjaarsknuf! Nancy

  19. Gefeliciteerd met je 3-jarig-blogbestaan!!! En bedankt voor de tutorial!!! Ik probeerde gisteravond zelf wat, maar twijfelde een beetje over of ik wel of niet zou starten met de magic ring. Ik ga meteen aan de slag!

  20. gefeliciflapsteert !!!
    wat een super leuke giveaway
    vooral nummer 2 :))
    ik doe heel graag mee!!

  21. Alsnog gefeliciteerd met je blogverjaardag en met je aantal bezoekers… Zodra ik een mailtje heb van je blog moet ik altijd gelijk even kijken..Ben heus niet nieuwsgierig 😛
    Natuurlijk wil ik ook wel graag mee doen met je blogverloting en aangezien iedereen voor pakketje 2 gaat en ik niet kan haken, ga ik lekker voor pakketje 1! Ik krijg deze week een nieuwe knutselboekenkast, een hele mooie witte, dus hij zal er geweldig in staan tegen mijn roze/paarse muur! Op naar de volgende 3 jaar en zet ‘m op!

  22. Wat een hoop reakties al! Natuurlijk ook vanwege de blogverloting haha! Ik wil graag weer meedoen en vind het jampotje schattig!
    Je vraagt: vertel eens wat leuks! Ik heb vorige week op mijn werk (aktiviteiten begeleiden in een zorgcentrum)gehoord dat ik een handwerkcafe mag beginnen. Dat vond ik leuk!!! Dus jouw ideen kan ik goed gebruiken!
    Groetjes Jeannette

  23. Ik wil ook wel een gokje wagen! Je maakt super leuke dingen! Ik ga voor nummer 1 🙂

    Wat heb je al een hoop bezoekers! Ik ben pas nieuw en zit nog onder de 400!! Dus van harte hopelijk kom ik ook eens zo ver!!

  24. gefeliciteerd met je leuke site ! krijg de haakkriebels als ik die leuke werkjes van je zie , ga zeker ook een jasje voor potje maken! bedankt voor het patroon !
    als ik mag kiezen dan vind ik kadotje 2 wel erg leuk !
    ik blijf je volgen en ga een link op mijn blog zetten (probn want ben er niet zo handig in sorry (bloos bloos) .
    groetjes heidi

  25. Hartelijk bedankt voor de werkbeschrijving van het haakpotje (en ook voor alle andere tutorials). Mocht ik de gelukkige winnaar zijn van de verloting, kies ik voor 1 omdat ik de kleurtjes zo mooi vind.
    Vele groetjes

  26. Nog niet zo heel lang lees ik je blog,maar wat een inspiratie doe ik hier op…heel leuk,en dan de potjes,leuk hoor.en dan de kans om te winnen,wat een leuke prijsjes….maar het zelf haken vind ik het leukste,dank je voor het patroon en dat je nog maar vele jaren mag bloggen.
    Gr. Agnes

  27. 3 jaar bloggen: gefeliciteerd!

    Ik wil graag een gokje wagen voor cadeautje nr. 2: niet alleen voor mijzelf, maar de uiltjes gaan naar mijn ‘uilen’vriendin die ze spaart (mede door haar naam!)

  28. Heeej, gefeliciteerd, 3 jaar is alweer een tijdje ! Ik doe graag mee met je verloting, cadeautje 2 spreekt met erg aan, dan heb ik gelijk een haaknaald met een jasje erbij, hihihi, scheelt me weer een hoop last met mijn vingers, geen dove vingers meer….En ook ideaal, die paperclip als stichmarker, erg handig voor iemand die altijd gewoon met losse draadjes werkt!
    Ik lees je blog altijd supergraag, heb er al heel wat leukigheidjes afgehaald, zo ook van stofjes, zoals die mandjes….
    Kortom, je wordt gewoon blij van jou blog !
    Succes, hoop dat je nog jaren blijft bloggen !!

    Groetjes,
    Anneke (anniegurumi)

  29. Tjeetje, je blog bestaat al 3 jaar en ik ontdek je nu pas, dat wordt een dagtaak aan bijlezen maar geen straf,hoor!! Je heb een superleuk blog dus van harte gefeliciteerd, ik ga je van af nu volgen en doe graag mee met je weggever nr 2 vind ik toppie maar ik ga ook nog even in je winkeltje neuzen, want ik vind de buttons super, groetjes Linda

  30. Hoi Nicole,

    Wat een leuke tutorial weer, ik bekijk ze altijd met heel veel plezier en aangezien ik zelf heel graag haak vind ik deze natuurlijk weer helemaal super.

    Proficiat nog met je “3-jarig bestaan”! Ik hoop dat je het nog vele jaren blijft verder doen want ik volg je met erg veel plezier!!!

    Ik doe uiteraard ook graag mee met de verloting en als ik mocht winnen ga ik graag voor nummer 2!
    (ik ga ook een linkje op mijn blog plaatsen voor je ;))

    alvast bedankt voor de kans en tot snel weer!
    Liefs
    Naomi

  31. Gefeliciteerd met je blogverjaardag. Ik zag dat je nog leuke tutorials hebt. Daar houden wij van!

    Ik doe graag mee met de verloting en ga voor cadeautje 2
    Ik zet ook een linkje op mijn blog.

    Groetjes, Monique

  32. Hoi! Ik doe graag mee met je blogverloting! Omdat ik zelf graag haak en je ‘KEEP CALM’ buttons meesterlijk vind, kies ik voor kadootje 2. Succes met je blog!!

  33. Wat super leuk allemaal weer!!
    Ik doe graag mee voor deze verloting!
    Mijn voor keur gaat uit naar cadeautje 2!!! Mijn 1 en 3 vind ik ook heel leuk!!
    Wat heb je toch veel leuke ideetjes!!
    Ik lees je blog altijd heel graag!! Krijg dan veel zin om ook wat leuks te doen iedere keer!!
    groetjes

  34. Hoi Nicole
    Wat weer een leuk verloting. Ik haak dus ik ga voor kado 2. En ga ook zeker een keer proberen om je patroon te gebruiken want ik vind hem super.
    Ik ga nu mijn best doen om een link op mijn blog te zetten, maar dat ben ik allemaal nog aan het leren dus of het goed gaat ik weet het niet.
    gr Karla

  35. eens wat leuks vertellen …
    goh …
    dat ik pakketje 2 leuk vind? Is dat leuk genoeg?
    Nee, ik wil ook iets echt leuks vertellen …. ik weet het! Ik vertel je dat mijn fruitstruikjes allemaal in de grond steken! Zelfs de veenbessen zijn er vandaag in gegaan! Leuk hé?

    Oh ja, ik doe dus graag mee voor pakketje nummer twee (dat rijmt ook nog) en ik zal een linkje op mijn blog zetten ook!
    Keep calm and give away ;o)

  36. gefeliciteerd met je jubeleum!!
    Ik doe graag mee met je give away. Ik haak zelf nog niet, maar raak wel gemotiveerd door de leuke dingen die je maakt. Dus ik ga voor cadeau nr 2.

    groetjes Helen

  37. Gefeliciteerd!!

    En ik wil graag meedoen met je blogverloting:) Wel een moeilijke keuze zeg!, alles is leuk! maar als haakfan ga ik toch voor pakketje 2. Nu flink duimen!

    Groetjes Tessa,, (Tessa5xx)

  38. Jubel jubel, een heus jubileum!

    Jeetje zeg, drie jaar…wat gaat het snel voorbij he? Ik zou heeeeeeeel graag mee willen doen met je blogverloting en dan voor pakketje nummer twee….een haaknaald met jasje uitproberen!
    Groetjes aan Trippel en Trappel!

    Ebi

  39. super bedankt voor het patroon van de gehaakte potjes. Ik ga gelijk op potje jacht.

    fijn weekend
    groetjes van Lizinka

  40. Wat een gaaf idee zeg.Lijkt me superleuk om voor mijn mams haar verjaardag te maken. Dus als ik win zijn er twee mensen blij ik en mijn mammie. Dys ochtikhet geluk hebben te winnen dan graag het pakketje nr 2. Ik kom zeker weer eens een kijkje nemen om nieuwe ideeën op te doen.Een linkje plaatsen kan ik niet ik heb (nog)geen site.

    Groetjes Jolanda

  41. Heel fijne blog en alweer 3jaar,van harte proficiat!! Ik doe graag mee en smelt voor nr 3 ,groetjes!! Cathy

  42. Pingback: Van alles wat en uitslag blogverloting « Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

  43. graag doe ik mee met de verloting, heel leuk hoor, groetjes Hennie

  44. Wauw, wat een superidee! Bedankt voor de tutorial. Ik ga er mee aan de slag.

  45. Hoi,
    Ik vond de potjes zo leuk dat ik er eentje ging haken, maar toen die klaar was werd die ingepikt door mijn dochter dus heb ik voor haar een nieuwe gehaakt zo leuk en simpel. Ik haak pas 2 maanden heb het mezelf aangeleerd via you tube. Dankje voor dit leuke patroontje.

Plaats een reactie