*Tutorial* Gehaakte bloempjes

*Tutorial gehaakte bloempjes*

Gehaakte bloemetjes met of zonder knoopje of button. Het zou ook een gehaakte lollie met een krom stokje kunnen zijn.
Als magneetje of broche.

Benodigdheden:

– katoen in groen en nog een kleur (ik gebruikte Lyric Puppets / Drops Paris)
– haaknaald (ik gebruikte haaknaald 5. Als je een kleinere haaknaald gebruikt, wordt je bloem kleiner)
– button of knoopje
– brochespeld of magneetje
– schaar
– (stop)naald met groot oog
– evt. lijm

Haak een magic ring van 6 vasten.

Haak in elke vaste 2 vasten (12v).

Haak in de eerste vaste 1 vaste, in de tweede vaste 2 vasten, ga zo door tot je rond bent (18 v).

Hecht af met een halve vaste en knip je draad af. Knoop de groene draad hieraan vast.
Voor het steeltje haak je 5 lossen, waarvan je de eerste losse in de laatste vaste van de bloem maakt.

Haak 4 halve vasten terug, begin in de tweede losse vanaf je haaknaald. Eindig met een halve vaste in de bloem en hecht af.

Knoop de eindjes van je steeltje aan elkaar en werk de eindjes weg. Knip de draadjes af.
Met de eindjes van de roze katoen naai je de knoop op je bloem (voorkant) of een brochespeldje (achterkant).
Daarna knoopje erin, eindjes wegwerken en afknippen.

Als je een button op je bloem wilt bevestigen, kun je hem met het speldje vastmaken, of gebruik een beetje lijm om hem op je bloem te plakken.
Om een magneetje te maken, plak je een magneetje aan de achterkant.

En klaar is je gehaakte bloempje!
Dat ging snel, he! Maak je er nog een paar?

Buttons, magneetjes en nu ook brochespeldjes kun je hier vinden.
(Speciaal voor jullie 10% korting met code: nicx2).

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Laat je reactie achter en win een van deze gehaakte bloempjes! Kies uit roze, lila of blauw met een knoopje.
Zaterdag a.s. maak ik de winnaar bekend!
Enne, als je ze zelf hebt gemaakt, ben ik erg benieuwd naar foto’s/blogjes!

9 reacties op “*Tutorial* Gehaakte bloempjes

  1. Ik ga het proberen want ik vind het zo jammer dat ik niet kan haken. Bedankt.

  2. ze zijn toch zoooooo cute! En die nieuwe buttons ……. je snapt het zeker al ;). We gaan haken en plakken en spelden en naaien ………..

  3. oooo te leuk!! ik ga dit weekend eens proberen! kan ik meteen wat magneetjes proberen 🙂

  4. Pingback: Gehaakte bloempjes paperclips « Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

Plaats een reactie