Gehaakt jasje voor om een tas(je)

In mijn nooit aflatende zoektocht naar de perfecte tas *kuche* kocht ik een jaar of 2 geleden een zwarte tas.
Een saaie zwarte tas. Maar wel erg handig qua indeling. Maar ja, eigenlijk toch te saai, dus ik heb hem al een tijd niet meer gebruikt.

Tot ik het lumineuze idee kreeg *nog een keer kuche* om er een jasje omheen te haken.
Ik houd namelijk nogal van jasjes haken…

In my never ending search for the perfect bag, I bought a black bag a few years ago. But it’s quite a boring bag, so it hasn’t been used since a long time.
Until I got this great idea *oh well* to crochet a wrap for it. That’s what I like!

???????????????????????????????
Gehaakt met Catania Grande en haaknaald 5. In het roze met grijs.
Ik koos voor Catania Grande i.p.v. mijn all-time favorite Drops Paris, omdat het meer glanst én minder snel pluist. Dat hoop ik althans. Je kunt het hier bestellen.

I used Catania Grande in pink and grey and crochet hook 5. I chose this yarn instead of my all time favorite Drops Paris because it has a nice luster and it doesn’t fluff so much I hope.

???????????????????????????????

En oh ja, zo zag de tas er eerst uit… zoals ik al zei: saai.

This is how the bag looked at first… boring!

gehaaktetasjas
Zo’n jasje voor een tas(je) is heel makkelijk te haken, je haakt lossen zo breed als de onderkant van je tas (beetje uitrekken, anders wordt het erg lubberig), dan rijen stokjes tot de bovenkant van je tas (verminderen of vermeerderen als je tas smaller of breder wordt). Voor de hengsels heb ik openingen gelaten door een paar lossen te haken i.p.v. stokjes. Voor de grijze zijkant haakte ik een lange lap en daarna haakte ik alles aan elkaar. Dan de tas in het jasje zetten en de bovenkant aan de tas vastnaaien.

A wrap for a bag is very easy to crochet, just crochet a number of chains as wide as your bag and rows of double crochet (decrease or increase if needed). For the handels I crocheted a few chains, so they could peep through. For the side I crocheted a long piece and then I crocheted them all together. Put the bag inside the wrap and sew the top of the wrap to the bag.

???????????????????????????????
Ben benieuwd of jullie hem ook leuk vinden, ik in ieder geval wel.
Project geslaagd!

I’d like to know if you like it as much as I do.
Project: succesfull!

P.S. Ik test even uit of het toevoegen van een Engelse vertaling me meer bezoekers uit het buitenland brengt. *gezellie* Of vinden jullie dat heel storend?

17 reacties op “Gehaakt jasje voor om een tas(je)

  1. Ik vind het een lumineus idee, echt geweldig! En zo kun je nog eens afwisselen; gewoon nog een paar jasjes in andere lievelingskleuren :).
    Ik vind het engels tussendoor wel storend… Misschien is eerst alles in t Nederlands en daarna in t Engels minder…? Maar snap waarom je het doet hoor! Heb er ook over nagedacht. Ik blog alleen véél minder dan jij dus het is er bij mij nog niet van gekomen 😉

  2. Leuk idee (weer!) En dat engels? Viel me niet eens echt op omdat er andere blogs zijn die dat ook doen.

    Enne…. ga zo door met je ideeën!!

  3. geweldige tas echt een super idee ben zo blij dat jij dol bent op jasjes ergens omheen haken.
    Weer iets op mijn lijstje wat ik nog wil gaan doen , is al wel een heeeeele lange lijst fijn dat het snel vakantie is.
    fijn weekend

  4. Mooi! Wou dat ik het kon, maar ja, ieder z’n talent hé… Haha! Nu heb je wel een super-originele tas-met-zwarte-hengsels!
    Groetjes Riri

  5. What a great project!
    I don’t think you need to write in English as you can translate the blog. I just translate blogs to English so I am not missing out on all of those lovely crochet blogs!

  6. Wow, hij is leuk en wat een goed idee!! Je ‘jasjes’ worden wel steeds groter, ben benieuwd wat het volgende is.. Spike? hihi! Nee hoor! 🙂

  7. Het wordt steeds gekker lees LEUKER met jou, wat een IDEE……..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Plaats een reactie