Haaknaalden en potloden

Laatst kocht ik een aantal haaknaalden (die van het goedkope soort, dus niet met zo’n lekkere zachte grip, maar die waar je kramp van krijgt als je te lang haakt) om mijn verzameling aan te vullen. (tip: Zeeman, 99 cent per setje van 2 stuks. Behalve die mooie paarse, die kocht ik via de webshop van de Hema).
Om ze toch wat fijner te laten haken hadden ze een zacht jasje nodig. Dus kocht ik potloden met gripjasjes en schoof die jasjes om mijn haaknaalden (hebben ze het gelijk lekker warm 😉 ).

Je kunt ze gebruiken tot haaknaald 10 en bij de dunnere haaknaalden (vanaf haaknaald 5) is het jasje wat te ruim. Dus knip je er eentje doormidden en schuif je één helft onder een ander jasje en deze doe je samen over je haaknaald. Niet te hard trekken, want dan trek je ze kapot (zie de derde haaknaald, die heeft een donkerblauw (gehavend) jasje en een half oranje jasje eronder. (tip: Action!)

En toen had ik dus een heleboel potloden over (en ik kocht er daarna nog wat extra)… die ik vervolgens bestempelde (nu ik toch in mijn stempelperiode zit, zie de leren armbanden 😉 ).

2 vliegen creatievigheidjes in 1 klap!
Mocht je dus binnenkort wat bestellen, grote kans dat ik je een potlood meestuur. 😀 Dat haalt je vast over de streep om een bestelling te doen, nietwaar? hihi…

En omdat het net Sinterklaas is geweest, het bijna Kerst is, gewoon zomaar verloot ik een setje haaknaaldjasjes! Laat dus een reactie achter als je mee wilt doen!

En omdat niet iedereen die mijn blog leest van haken houdt (moeilijk voor te stellen he,  maar ik geloof dat dat toch écht zo is! 😉 ) verloot ik ook een setje bestempelde potloden.

Dus laat een reactie achter…
1. als je een setje haaknaaldenjasjes wilt winnen
2. of liever een setje bestempelde potloden (geef even aan waar je voorkeur naar uit gaat)
3. als je gewoon iets leuks (of kritisch) maar dat laatste liever niet, 😉 wilt vertellen.

Op zondag 11 december maak ik de winnaars bekend.
Enjoy!

50 reacties op “Haaknaalden en potloden

  1. Nou doe mij maar een setje warme jasjes! De potloden zijn ook leuk hoor maar een stel van mijn haaknaalden heeft het zo koud ;o)

  2. Wat ontzettend leuk, goed verzonnen! Ik vind die potloden wel errug leuk 🙂 Ik heb pas mijn eigen blog ‘opgezet’, ben ik nog een beetje uit aan het vogelen hoe het werkt. Ik spiek een beetje hier en daar, best leuk wat je dan allemaal tegenkomt. Zeker bij jou 😀

    Groetjes Ann

  3. Wat een ontzettend leuk creatief idee van die warme jasje, geweldig haha. Ik wil ze wel eens voelen die warme jasjes, en kijken of ik toch eens een mooi sieraad kan gaan haken. Dat moet toch haast wel gaan lukken met zo’n mooi setje dacht ik.

  4. Dat heb je goed bedacht. Zelf zou ik daar nooit op gekomen zijn. (daarom heb ik allemaal clover haaknaalden 😳 ) :0)

  5. Wat ben je weer vindingrijk!!
    En die potloden zijn heel gaaf…ik ga voor setje twee.

    Ik kan nl niet haken al vind ik het geweldig om al die creaties te zien….

  6. Hé, wat een fantastisch leuk en kleurrijk idee!
    Ik haak alleen maar met de gewone metalen haaknaalden. Heb het met die naalden geleerd en nooit de kans had om andere naalden te proberen (bij ons verkopen ze alleen maar de metalen, of God betert, piepende plastieken naalden 😦 ).
    Dus, als het oké is, dan wil ik wel mijn kans wagen op setje 1!

    Groetjes,
    Charlotte

  7. haaknaaldjasjes! wat een goed idee! En wist niet eens dat er ook potloden met van die jasjes waren. Ik denk dat ik de laatste jaren onder een steen heb geleefd. Vind die jasjes erg leuk, maar heb maar een stuk of drie haaknaalden, dus ik hoef ze niet allemaal, maar als je ze toch weggeeft…….. Verder teken ik nog weleens, dus om potloden kan ik ze dan ook doen. Jippie.

  8. Hoi, een vriendin van mij is ook een fanatieke haakster. Nu begint het ook bij mij te kriebelen. Wat raad jij aan om aan te schaffen als beginnend haakster? Met welke naald zou ik het beste kunnen beginnen en met welke dikte van draad. Ik heb al wel ervaring met handwerken, naaimachine. Ik kijk uit naar jouw reactie.

  9. he dat is ideaal,ik haak niet vaak (meer) ,maar leer het truusje nu wel aan
    .Door de “kneuszigheid” van mij denk ik wel dat ik het zo beter zou kunnen vast houden.☺Dus ik zou graag met je blog willen mee doen☺

  10. Wat een leuk idee om die potlodenjasjes om te toveren in haaknaaldenhoudertjes! Ik doe graag mee voor de potloden (met 3 dochtertjes in huis kan een mens nooit genoeg (leuke) potloden hebben!
    🙂

  11. Oh, wat leuk weer! Ik vind haken wel leuk, maar dat wordt niks met mij. Voordat je het weet knoop ik m’n tengels aan elkaar. :mrgreen: Ik gok op de potloodjes dus.

  12. yeah wat een superidee weer zeg en dat terwijl ik dus net van de action afkom, zucht, nouja dan maar morgen hahaha offfffff ik doe gewoon een poging om ze te winnen!!!!!!! Yeah mag jij raden waar ik voor ga hahaha
    En van de Sint een heel gaaf haak en brei boek gekregen(ja nu moet ik nog breien ook gaan leren) maar snap er niet veel van, dus ben toch bang dat ik je hulp nodig ga hebben!
    Ik hou het voorlopig nog maar even bij de platte haakwerkjes, die lukken inmiddels aardig, maar dan wel met haaknaalden zonder jasje…
    Brrr wat hebben ze het koud !

  13. Haha, hoe verzin je het weer! Wat slim.
    Ik ben helaas zo´n niet-hakerd. Maar ik heb Tilly! Hah! 😀

    De bestempelde potloden zijn echt helemaal super!

    Lfs, Lies

  14. Wat een goed idee zeg! van die hoesjes om je haaknaalden .
    Ik doe graag mee met je verloting

    Groetjes Geertje

  15. Dit is echt weer zo’n super creatieve oplossing die alleen jij kan bedenken! Ook mijn collectie haaknaalden bestaat vooral uit de goedkopere variant. Dus dat over kramp in je vingers is heel herkenbaar (zeker als je veel haakt). Moet ik eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd drukker ben met kaartjes maken dan met haken, maar toch. Dus een warme winterjas voor mijn haaknaaldjes is heel welkom 😉 En mocht ik niet winnen dan race ik binnenkort snel naar de Action toe. Super leuke (en betaalbare) oplossing. Complimenten ook voor die leuke potloden! Zal ze even onder de aandacht brengen bij mijn 4 dochters.

    Warme groet, Manuela (van Made by Maantje)

  16. nou zeg, wat een ontzettend leuk bedacht van die potloden, ik ben idd nog niet aan t haken, maar ik vind het wel een brilliant idee! ik kom natuurlijk graag in aanmerking voor een potlood! te gek gewoon, heb je ook lime groene potloden of groen. Mijn schoonmoeder is helemaal weg van die kleur (ik vind t ook geen vervelende kleur dus ik snap dat wel) en ben kleine gadgets aan t verzamelen van 1e wk van januari is ze jarig en dan willen we haar bombarderen met vele groene gadgets……ps maak je trouwens nog stempels of dat niet meer? groetjes ….

  17. Met stomheid geslagen…. hóe creatief kun je het verzinnen ?!
    Wat een leuke ideeen, vooral omdat je het gecombineerd hebt!

    enne….ik hou toevallig heel erg veel van haken.
    naalden die ik nog niet heb: mt. 2, (3,5) 5, 6 en hoger 🙂
    voor het geval dát… haha

    maar potloden zijn ook altijd handig met een 9 jarige zoon mét huiswerk hihi

  18. Ik haak met gewone dunne haaknaalden maar krijg daar inderdaad de laatste tijd vaak een zere rechterduim van…. Misschien is zo’n hoesje wel wat, ik wil het in ieder geval graag eens uitproberen !

  19. Ooooooh leuk leuk leuk! ik zou dolgraag een haaknaaldjasje willen winnen mijn haaknaald heeft het zoooo koud!

  20. Wauw super, leuk bedacht! Ik doe ook graag mee met je give-away. Ookal houd ik wel van haken ga ik toch voor de bestempelde potloden….

  21. ja hoor,ook hier weer een poging!!!ik vind de potloden prachtig!!!ik volg tekenles,en zou die daar heel goed en graag willen gebruiken!!!De hoesjes voor de haakpennen,dat had ik nog nooit gezien,hoe origineel!maak je die zelf?!

  22. Ik doe mee voor de haaknaaldjasjes! Kramp van te lang te haken ken ik spijtig genoeg veel te goed!! Superslim idee hoor!

    Groetjes, zjizjipke!

  23. Die jasjes zijn heel leuk, mijn potloden zouden die warmte kunnen gebruiken!

  24. Wat heb je toch altijd leuke ideeën! Daar was ik nooit op gekomen; jasjes voor mijn haaknaalden. Ik doe er graag voor mee! Heb nl van de SInt een geweldig boek gekregen met allerlei haakpatronen en wil ze graag allemaal uitproberen (zonder kramp!)

  25. Sinterklaas is weer terug naar huis
    Hier was alles pluis
    Toch heeft hij mij niets gebracht
    Dus probeer is iets te winnen dat gemaakt is met jouw hart.

    Elisabeth

  26. Hoe kom je toch altijd weer op de ideeen! geweldig!
    Aangezien ik van plan ben weer eens te gaan haken ga ik voor de haaknaaldjasjes (geweldig woord…)

  27. wat erg leuk weer, doe ik graag aan mee…
    ga dan voor de haaknaaldejasjes… aangezien het winters wordt. Hi hi

  28. Laat me maar weer eens mee doen met de verloting.
    Mocht ik het winnen dan het liefst de haaknaaldjasjes want het weer wordt er ook niet beter op.

    Groetjes marion

  29. Leuk bedacht! Super!
    Ik doe graag mee voor de haaknaaldhoesjes, want ik heb maar één maat Clover en dat is wat weinig. Ik wil ook met andere maten kunnen haken zonder kramp te krijgen. 😀

  30. dat is slim bedacht zeg de jasjes hihihihi , ik heb nu ook de naakhaalden van de zeeman erbij gekocht , nog niet mee gewerkt .

  31. Wat een gaaf idee!!! Ik zou graag meedoen voor de jasjes, want ik ben al zo lang op zoek naar een bepaalde maat cloverhaaknaald, maar die is overal steeds uitverkocht en van die dunne die ik heb krijg ik inderdaad kramp!

    Groetjes Ellen

  32. Echt leuk die jasjes!
    Ik zou ook heel graag meedoen 🙂
    Zelf werk ik ook met die haaknaalden van de zeeman enzo maar pff, wat een krampen krijg je hiervan in je handen 🙂

    Veel succes nog met je super leuke blog!
    Groetjes Yentl

  33. wat een super goed idee!!
    mijn voorkeur gaat uit naar de haaknaaldenjasjes! die kunne mijn haaknaalden goed gebruiken deze winter, want het is al zo koud!
    dat idee van die pijnlijke handen komt mij heel bekend voor, ik heb hier alleen maar “kale” haaknaalden liggen, want in het nieuwe winkeltje hier hadden ze geen anderen:P.
    ps. heel leuk bedacht om er zo een winactie van te maken:)
    veel succes met het uitzoeken van een winaar(es)

  34. Wat goed bedacht om zo van goedkope haaknaalden hele luxe dure te maken! Begrijp ik het goed dat je de potloden met jasjes aan bij de Action kunt kopen?
    Mocht ik ze niet bij jou winnen, dan zal ik daar ook eens voor gaan kijken.

  35. Ik heb ze gehaald en er 2 om mijn meest gebruikte haaknaald (nr. 3) gedaan. Dat werkt lekker hoor!

  36. Oh these are sooo cute! It must be a dream to work with 🙂 Thank you so much for your comment on my blog …It made me discover yours and it is truly beautiful 🙂 I’m gonna just add it to my reader list 😉
    Have a wonderful weekend!
    Angie

  37. Pingback: ButtonBloemBroches « Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

  38. Spijtig! Ik ontdek je blog nu pas! Wat een zonde:)
    Beide setjes zijn echt origineel! Krijg je werkelijk minder krampen in je vingers na lang haken?
    Liefs!

  39. Wat een slimme oplossing!! Ik had toevallig nog een splinternieuw setje Action potloden met zachte grip liggen, en had juist zo’n gemene haakkramp en zere vingers… Ik heb net de jasjes eromheen gedaan, straks proberen of het nu beter gaat! 😀

  40. Sinds een paar maanden heb ik steeds vaker last van mijn handen (beginnend carpaal tunnel syndroom) waardoor ik o.a. vaak mijn pen laat vallen, omdat ik kracht mis in mijn vingers. Toen herinnerde ik me deze post over de potloodjasjes die bij jou hun diensten bewijzen als haaknaaldenjasjes. Ik heb ze op mijn pennen geschoven, en dat scheelt een stuk. Bedankt voor de tip!

  41. Wat een goed idee. Ik had ze net ook bij de Action zien liggen. Nog een keertje terug om een reeks in te slaan voor de gripdingetjes. Potloden komen hier toch altijd van pas met m’n kunstzinnige kinders.

  42. Pingback: *Blogverloting* Haaknaald met een leren jasje | Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

  43. Ik dacht nog ergens potlood jasjes te hebben leggen, die vond ik niet, wel paar scoubidou touwtjes. Die kunnen heel goed om de haaknaald om deze dikker te maken.
    De techniek van scoubido om pen (bv http://www.yoarra.nl/pen.php)
    staat op internet

Plaats een reactie