Crochet in progress

Na de sjaal van het berichtje hieronder ben ik alweer met een nieuwe sjaal begonnen. Ik heb de smaak te pakken.

Het patroon kocht ik bij Atergcrochet. Ik kocht er al vaker een patroontje, ze maakt zulke leuke dingen!
Het patroon is eigenlijk voor een dekentje, maar ik maak er dus een sjaal van. Veel eerder klaar ook.

En als ie dan klaar is, komt er dit labeltje op:

Grappig toch?! Ik zag het idee ooit op Pinterest.
Je kunt de leren naamlabeltjes hier bestellen. Ik zou het zeker doen, want ik ben weer een goededoelactie begonnen voor mijn collega.
Die lieve collega waarvoor ik laatst al een actie deed met de Namasté-armbandjes en ook een gedeelte van de opbrengst van mijn site kreeg.
Op dit moment is ze in Nepal en heeft ze de kleertjes al uitgedeeld. Zoo leuk dat ik daaraan mee heb kunnen helpen!
Nu hoorde ik van haar dat er een moeder is die niks heeft en die krijgt een textielcursus aangeboden door de stichting, om haar te helpen om een menswaardig bestaan op te bouwen.
En tsja, als ik -die gek is van met stofjes spelen- zoiets hoor, kan ik het niet laten om nog een keer te proberen om geld in te zamelen.
Nu gaan we voor een  (tweedehands) naaimachine!
Doe je mee?

En dan ben ik ook weer benieuwd naar wat jullie van de sjaal-in-wording vinden. 😉

6 reacties op “Crochet in progress

  1. Dat word vast een mooie sjaal. Maar vooral het labeltje is geweldig, heb nog wel wat werkjes waar het perfect op zou passen 😉 gaat veel tijd in zitten maar het levert ook weer wat op! Groetjes Zazoem

  2. Wow, wat goed!! En wat wordt hij leuk!! Knap joh! En het labeltje, ja, dat doet het hem!!! Op ieder haakwerk zou zo’n labeltje moeten 😉

Geef een reactie

