Stokhaken

Het stond al een tijdje op mijn verlanglijstje: stokhaken.
En toen ik gisteren een stel goedkope, 10mm. breinaalden vond, kon ik eindelijk aan de slag.

De tutorial om te stokhaken vond ik hier. Het is het fijnst als je met niet te pluizig garen werkt, dan zie je de lussen beter.
En om lussen van een mooie grootte te krijgen, plakte ik mijn breinaalden aan elkaar.

Ik stokhaakte een armband.

Met een mooie knoop eraan. Eigenlijk zou drie knoopjes naastelkaar ook wel heel leuk zijn, maar als je nou denkt dat ik drie dezelfde bijpassende knoopjes heb…

Misschien is dat wel een goed excuus om op knopenjacht te gaan… *kuche*
Ik haakte ook nog een grijze…

En ik denk dat ik er nog wel meer ga haken. Het is zo leuk om te doen!

Wat denken jullie? Is dit ook wat om op de Kunstmarkt proberen te verkopen?

22 reacties op “Stokhaken

  1. Wat een goed idee! Het zit al een tijdje in m’n hoofd om ook eens het bezemsteel haken uit te proberen… maar ik was tot nu toe inspiratieloos, want kleedje, dekentje, sjaal vond ik te afgezaagd. Wellicht zie je binnenkort iets in deze trend op m’n blog verschijnen (uiteraard met link). Echt een super goed idee!
    Groetjes JoyJonne Hooks

  2. Erg leuk!
    Wie zegt dat je drie dezelfde of bij elkaar passende knoopjes moet gebruiken? Buiten de lijntjes kleuren mag best wel! 😉

  3. Mooie armbanden ! Stokhaken, dat ken ik niet. Ik zou het wel willen proberen. En ik ben zeker dat deze armbanden vlot zouden verkopen !
    Groetjes

  4. Wat grappig, ik had er nog nooit van gehoord! Maar ik hoor wel meer niet. Ik zou eens wat minder moeten kletsen, wellicht. Ik ga eens even bij die tut kijken.

  5. Wat een leuk idee!!!
    weetje wat ook leuk zou zijn?
    een mega roos erop ipv knoop.
    vertelde truusje hoor

  6. Heb er nog nooit van gehoord! Maar wat een leuk idee om er een armband van te maken! En die knopen maken het helemaal af. Als je op zoek bent naar leuke knopen, ik heb nog wel een heul leuk adresje voor je in het buitenland 😉

  7. Wow, echt mooi zeg. Denk echt dat zulke leuke armbanden wel te verkopen zijn op de kunstmarkt. Ik ga het zeker ook eens proberen, stokhaken. kHad er nog nooit van gehoord of iets van gezien. Ben helemaal onder de indruk. ;-))

  8. Wauw wat mooi!!! Zeker waard om te verkopen.
    Als ik altijd jou mooie haaksels zie baal ik zo dat ik niet kan haken, maar goed..ieder zijn talenten he 😉
    Veel plezier met haken!!!

  9. Ze zijn prachtig!! Doen!! 😉 En knopen.. hoor ik daar knopen? U roept maar hoor! Echt super leuk!!

  10. Zeker leuk, ik had naalden 15 gehaald om een rondgebreidde sjaal met wol voor naalden 4 te breien; lekkere losse sjaal. Maar nu ga ik twijfelen hoor!

  11. Je armbanden zijn zeker leuk, als je ze gaat verkopen op de markt zou ik er zeker één om doen, want op je arm komen ze beter tot zijn recht dan als je ze plat op tafel legt!! Ik weet zeker dan Nancy nog wel een arm vrij heeft!!

  12. Te leuk zeker meer maken! Lekkere zomerse kleuren of juist herfsttinten echt te leuk

  13. Is er een Nederlandse beschrijving van ,zo nee met hoeveel losse moet ik dan beginnen ,met vriendelijke groetjes wacht ik u antwoord af .sjaan

Plaats een reactie