Leren labeltjes

Ik maakte weer wat leren labeltjes… Want alhoewel ik ze niet meer op bestelling maak, blijven ze leuk om te maken.
Nu dus maar voor mezelf…
Ik kocht laatst een hartjesponsje, waarbij je dus een gat in de vorm van een hartje krijgt. Zelfs het “afval” is dan schattige hartjesconfetti.

I made some leather tags… because although I don’t sell them anymore, they are still a joy to make. So I made some for myself.
I bought a little heart punch, so I can make a hole in the shape of a heart. And cute heartshaped confetti.

llabels3

Vooruit, ik geef twee setjes weg! 😉 Laat je een reactie achter als je mee wil doen?

I will give away two sets. Leave a comment if you want to join!

llabels1

Wat ik wel erg jammer vind, is dat mijn labeltjes worden nagemaakt… ik weet dat ik niet kan voorkomen dat anderen ook leren labels maken en dat vind ik ook helemaal niet erg, maar het is wel jammer dat sommige van mijn bedenksels voor 100% worden nagemaakt.
Bijvoorbeeld de labeltjes met het hartjesstempeltje.
Als ik dan in zo’n shopje kijk, lijkt het net of ik mijn eigen labeltjes zie.
Nu ben ik benieuwd of ik de labeltjes met het hartje erin geponst ook terug ga zien in deze shops…

The thing I don’t like it that my leather tags are being copied… I know I can’t prevent people from making leather tags, and I don’t mind at all, but I think it’s a shame that some copy my designs. E.g. the tag with the stamped heart.
When I take a look in these shops, it looks as if I see my own tags.
So now I’m curious if I will see the tags with punched heart appear in these shops…

llabels

Zulke leren huisjes zag ik ook al terug… beetje flauw, maar ja…
Ik probeer het dan maar als compliment te zien (lukt nog niet helemaal hoor…). 😉

I also found these leather house pendants copied. Well, I try to see it as a compliment (doesn’t work just yet…). 😉

lhuisje

22 reacties op “Leren labeltjes

  1. toch weer een goed idee, beschouw het als een compliment dat andere je werk namaken, dat deden ze bij Picasso en andere schilders en beeldhouwers ook al
    zou graag een setje hebben, gewoon omdat ik ze mooi vind
    Micheline

  2. Niet iedereen is even creatief en maken alles na……helaas weinig aan te doen. Neemt niet weg dat het voor jezelf flink balen is.
    Ik waag graag een kansje op je originele setje!! Alleen de kaart is al leuk om naar te kijken (en in te lijsten). Het labeltje zou goed van pas komen voor een lieve vriendin die wel een hart onder de riem kan gebruiken. Ik ben iets voor haar aan het haken en het labeltje zou het helemaal “af” maken.
    Nog een fijne zondag.
    Groetjes, Patricia

  3. Ooooooh die zou ik waanzinnig leuk vinden aan het tasje van Lynneke wat ik gehaakt heb ❤ #duim #duim

  4. Inderdaad jammer dat anderen je creativiteit overnemen, maar ook vind het een mooi idee!

  5. hi hi ik dacht precies als Micheline. Gewoon DUS WEER een toppertje uit jou handen.
    ook ik ben fan…..dus wil ik ook een gokje wagen.
    groetjes Y.P

  6. Leuk weer hoor Nicole. Ik zie zo vaak leren labeltjes voorbij komen, ik zou graag zo’n setje winnen. Wat ontzettend leuk. Wat betreft anderen die je labels namaken, het is inderdaad een compliment, maar ik kan begrijpen dat je het er ook een beetje moeilijk mee hebt omdat het jouw idee was ;-). Maak je er niet te druk over.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

  7. Hee lieverdje, ik schreef er ook al eens een blogje over, imitatie. Tis heel jammer inderdaad dat mensen met jouw ideeën gaan pronken! Onthoud maar dat wij (jouw lezers) alleen bij jou lezen en kopen! Het gaat namelijk niet alleen om het produkt maar ook om de verkoopster. En jij bent de leukste!

  8. WoW wat gaaf die pons..! Jij blijft voor mij altijd de eerste en beste lerenlabel koningin!! Het kopiëren blijft idd iets ingewikkelds, er zijn inmiddels veel meer leren labels te verkrijgen en ik denk dat omdat jij er mee gestopt bent, dat mensen denken dat het ok is. Maar exact kopiëren is idd niet tof! Ik vind de leren kleine hartjes trouwens echt te schattig!! 🙂 liefs Lisanne

  9. Bij jou heb ik mijn leren labeltjes besteld, gebruik ze helaas niet zovaak, maar op speciale dingetjes heb ik er 1 genaaid.
    Kreeg ze leuk ingepakt en netjes verzorgd thuis, dus ik doe graag mee met deze schattige labeltjes give a way…

    Groetjes Monique

  10. Ik vind het zo jammer dat jij de labels niet meer verkoopt…….
    Ze zijn zo mooi! Ze zijn net dat beetje extra voor mijn maaksels.
    Dus hoop dat je ze snel weer gaat maken, want dan heb ik die imitatie labels niet meer nodig!!!

    Groetjes, Liesbeth

  11. Ik moet zeggen dat als ik iets bedenk dat ik zelf ook niet eerst het hele net af ga struinen om te kijken of het al bestaat hoor. Misschien bestaat het al maar dan is het geen opzet. Alleen zullen er helaas altijd mensen blijven die doelbewust dingen namaken, na-apen. Voor eigen gebruik is dat ook nog wat anders dan voor verkoop, dan is het balen 😦
    Maar neem
    Een bekend merk, alles wordt wel nagemaakt, barbie is bijv ook door misschien wel 100 anderen nagemaakt, maar de echte barbiefan wil uiteindelijk toch weer die barbie 😉
    Je labeltjes zijn superleuk en ik zou graag meedoen.
    Groetjes, Wendy

  12. Wat een enorme schattige labeltjes. (lood graag mee 😉 )

    Dat is het lastige van je creaties op je website plaatsen 😦
    Ik heb ook wel eens dat ik met leuke ideeën rond loop. Dit voor mijn gevoel nog niet voldoende heb uitgewerkt en dat ik dan het bij iemand anders tegen kom.
    Blijkbaar denken wij mensen toch op de een of andere manier in dezelfde richting.

    Ik denk dat we ons alleen maar kunnen onderscheiden in de kwaliteit waarin we iets maken. Het plezier nemen ze je sowieso niet af.

  13. Zo jammer dat je zelf geen labels meer op bestelling maakt, want jouw labels zien er altijd zo leuk uit. Ik had er graag wat bij je besteld.

    Helaas doen veel mensen hun ideeën op via internet en dan springen jouw labels er voor hen als leuk idee uit. Ook zie je dat sommige thema’s in een periode mode is. Zo is het thema: ‘huisje’ nu in en dan komen meer mensen op soortgelijke ideeën (vilten, houten, gehaakte, leren huisjes, huisjeskaarsen enz).

    Gewoon lekker blijven doen wat je goed kan en leuk vindt om te doen. Ik ben een van de velen die je daarbij graag volgen.

    Fijne dag, Margaret

  14. Oh wat leuk! Ik waag wel een gokje met deze give away!
    Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent als je je eigen ideeën/labels bij een ander ziet als ‘iets nieuws’… Wat jij maakt, is mooi! Vergeet dat niet.

  15. Wat leuk die leren labeltjes! En die confetti vooral ook.❤️
    Ik doe graag mee☺️

    Best wel flauw dat andere mensen je labeltjes ook maken.
    Als ze het met opzet hebben gedaan, hoop ik maar dat ze dit blogje lezen, en zich dan flink gaan schamen 😉

    Wat het “wat een leuk idee nadoen” betreft, ik ben het hartstikke eens met de revieuws voor me: het is natuurlijk een beetje (heel erg) onbeleefd en misschien (natuurlijk!) hadden ze het moeten vragen, maar zie het als een compliment!

    Liefs , Mascha

  16. De labels zijn natuurlijk al weg maar wilde even laten weten dat ik ze mooi vind. En je het kopiëren idd maar als compliment moet zien…

  17. Ik snap je frustraties wat betreft namaak, maar door internet en sites als Etsy en dawanda etc, wordt het erg moeilijk om origineel te zijn of te blijven. Wanneer ben je de eerste? Handgestempelde sieraden worden al minstens 5 jaar via Etsy verkocht. Wat Dieuwertje zegt herken ik ook erg. Gewoon je dingen die je leuk vindt blijven doen.

Geef een reactie

