Gehaakte grijze poncho

 

Ik haakte al eens een poncho, maar die vond ik toch af en toe iets te kleurig om (buitenshuis) te dragen.
Dus daarom haakte ik er nog maar een, maar dan in het grijs en een beetje roze (uiteraard).

I crocheted a poncho before, but I thought it’s too colorfull to wear when outdoors.
So I made another one, in grey and a little pink (of course).

grijzeponcho2

Zoals je ziet, volgde ik eerst het patroon met stokjes, maar zo ongeveer op de helft vond ik dat het veel te lang duurde, dus ben ik overgegaan op dubbele stokjes. En ook niet onbelangrijk: ik was bang dat ik op het eind last van oppewollies zou hebben, ik had nl. maar net genoeg grijze wolletjes.

As you can see, I followed the pattern with double crochets at first, but then I decided it was going too slow, so I changed to treble crochets.
And also important: I was afraid I didn’t have enough grey yarn.

grijzeponcho4

Ik haakte ook nog een roos en maakte aan de achterkant een knoop, zodat ik hem zo aan de poncho kan vastmaken.

Then I crocheted a rose and attached a button to the back, so I can add it to the poncho easily.

grijzeponcho5

Hier durf ik wel mee over straat. 😉 Nou ja, zonder bloemetjes dan. Maar die staan zo leuk op de foto voor Pasen.

I think I will wear this when out of the house. 😉 At least without the flowers. But they just looked nice on the photo, being Easter and all that.

grijzeponcho

 

8 reacties op “Gehaakte grijze poncho

  1. Wellicht een dubbele reactie maar alla..meid meid, wat een mooie poncho en wat een superidee van die knoop achter de bloeme….fijne pasemus en bedankt voor alle leuke posts enplus idékes….

  2. Heeel erg mooi! En de kleurencombinatie is prachtig, daar mag je absoluut mee gezien worden hoor! 🙂

  3. Ooo ik wil ook zo graag ooit eens beginnen aan een poncho. Wie weet komt het er wel een keer van. Je poncho ziet er mooi uit, en dat bloempje vind ik een goed idee. Groetjes YvonneP

Geef een reactie

