Achterlatertjes maken

Ik dacht dat jullie het misschien ook wel leuk zouden vinden om te zien hoe ik achterlatertjes maak (wie weet krijg ik jullie zo enthousiast dat je ook achterlatertjes achter gaat laten! 😉 Zie ook het einde van dit berichtje).

I thought it might be nice to show you how I make the leave-behinds (who knows, you might get excited and start leaving some behind yourselves! 😉 See the end of this blog post).

achterlatertjes1

Ik begin altijd met het verzinnen wat ik achter wil laten. Vaak zijn het gehaakte hartjesmagneetjes, die vind ik erg leuk om te maken.

I always start with deciding what to leave behind. Usually it’s crocheted heart magnets, because I really like making them.

achterlatertjes6

En toevallig had ik nog een stapel kokeshi’s van hout, die ik vast heb gemaakt aan een kaartje…

I also had some wooden kokeshi’s, so I attached them to a card…

achterlatertjes2

Meestal begin ik met het stempelen van een voorraadje stickertjes (Action of Hema) met leuke tekstjes (MissHoneybird)…

Then I stamp some stickers with a nice text…

achterlatertjes3

Daarna ga ik envelopjes vouwen, van origamipapier, vouwblaadjes of zelfs van memoblaadjes…

And fold some envelopes, from origami paper, folding paper or even note paper…

achterlatertjes4

Dan krijg je hele leuke ieniemienie envelopjes…

That way you’ll get teeny tiny envelopes…

achterlatertjes7

Of ik stop ze in zakjes (Kimya, of Wibra (iets grotere versie)) waar ik een kaartje omheen vouw (van karton of visitekaartjes). Soms plak ik aan de achterkant nog een wasknijpertje (Action) met dubbelzijdig plakband of een stukje magneettape, zodat ik ze handig ergens op vast kan maken…

Or I put them in a plastic bags and fold a card around the top (cardboard or business card). Sometimes I add a little wooden peg on the backside, or some magnet tape, so I can attach them easily…

achterlatertjes9

En dan… achterlaten maar! 🙂

Ik verloot een setje met spulletjes om achterlatertjes te maken onder alle reacties!
(Origamipapier, stickertjes, kaartjes, gehaakte hartjesmagneetjes, wasknijpertjes en zakjes).

And then… leave them behind! 🙂
I will give away a set of stuff to make leave-behinds, leave a comment to enter!
(Origami paper, stickers, cards, crocheted heart magnets, pegs and bags).

achterlatertjes10

 

34 reacties op “Achterlatertjes maken

  1. Wat super leuk hoe je dat doet, met een mooie gedachte erachter. Ik doe graag mee aan de loting. Zou ik erg leuk vinden om te maken ^.^
    Fijn weekend.

    lieve creatieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

  2. Super leuk!! Vind het hele idee zo mooi! Het lijkt mij erg leuk om een pakketje te winnen, kan ik mooie achterblijvertjes in elkaar knutselen met m’n dochter en die ergens achter laten. Top! Ik doe mee

  3. Hoi Nicole, je had er al eerder over geblogd en ook toen al vond ik het zo leuk wat je doet. Zelf heb ik vaak weggevertjes klaar. Of als ik onderweg ben maak ik een aardigheidje voor een kindje. Altijd mijn toilettasje met haakspulletjes bij me en geef dan bij voorbeeld een plastic haarbandje met een gehaakt bloemetje. Voelt plezierig hè?
    Ik zou de achterlatertjes ook wel eens willen proberen en waag een kansje.
    Groetjes, Barbara.

  4. Heel wat ideetjes krijg ik van jou. Het is zo’n leuk gebaar om “zomaar” iets achter te laten. Ik krijg er echt zin in. Doet me een beetje denken aan het tv programma wat ik gisteren op tv zag: “Wie goed doet….” Misschien ken je het. Heb zelf zoiets nog nooit gedaan…..maar eens moet de eerste keer zijn! En daarom zou het leuk zijn om een setje te ontvangen.

    Groetjes, Jannie

  5. Wat een leuke achterblijvertjes! Zou het setje graag willen winnen :-))

  6. Wat een heerlijk inspirerend blogje!! Leuk om te zien hoe een eindproduct tot stand komt. Waag dolgraag een kans om ook zulke mooie setjes te maken en vervolgens anderen daarmee blij te maken.

  7. Hoi Nicole, wat een ontzettend leuk initiatief. Jij maakt de wereld echt een beetje mooier en vrolijker op deze manier. Ik sla je ideetjes op en ga er hopelijk binnenkort ook mee aan de slag. Dank je wel voor het delen van je idee.
    Groetjes,

    Loes

  8. natuurlijk ben ik er als de kippen bij om zo een setje te winnen, , bedankt voor het achterlatertje, was er zo blij mee, ben er ondertussen ook mee bezig, ga het op mijn blog zetten
    Micheline

  9. daar had ik nu eens nog nooit van gehoord zie!wat een lief en leuk ideetje!!!dat moet een leuk pakje zijn als je het vind,jammer dat ik zo veraf zit!

  10. zoooo leuk! ik word er helemaal blij van en idd het werkt aanstekelijk. ik ga het ook maar eens doen. a smile a day keeps the shrink away.

  11. Een geweldig leuk idee en sneller klaar dan een “anonieme” sjaal.
    Alhoewel ik dat ook al vijf keer gedaan heb. De zesde sjaal is bijna klaar. 😉
    Maar dit gaat veel sneller en dus kan ik veel meer mensen blij maken.
    Ik duim, ik duim, ik duim …..

    Liefs, Annie

  12. Hoi Nicollie, haha kom net bij de hema vandaan en heb een stempel gekocht . Maar zat verder te spitten en zie waar jij die vet gave stempels van jou kan bestellen. En hihi ik was ook begonnen met die hartjes. Alleen dat idee van jou wil ik er ook nog op maken zo’n magneet erop doen. Dus ja ik wil ook graag mee dingen aan het setje wat je gaat verloten. Nou succes allemaal. Fijn weekend x x x

  13. Wat enorm leuk. Ik zag het al vaker van je. Ik heb van de week een stuk of 10 loomarmbandjes gemaakt en achtergelaten onderweg naar school. Terugweg dezelfde route gelopen en de meeste waren al weg. Erg leuk!

  14. Ik doe niet mee om te winnen hoor, heb al zoveel van je gekregen! Ik wil alleen ff zeggen dat ze superlief zijn! Daar maak je mensen blij mee!

  15. Wat leuk die achterlatertjes. Ik ben benieuwd waar je woont, om rond te kijken of ik zelf wat van je kan vinden. Leuk idee om wat te verloten, zo kan je het op steeds meer plaatsen vinden. Ik heb wel interesse in een pakketje.
    Hartelijke groet, Dianne Beernink

  16. De achterlatertjes zijn echt een leuk idee. Ik ga jouw voorbeeld volgen en ook van die kleine cadeautjes maken om ergens als verrassing achter te laten.
    Ik heb al een keer gevoeld hoe hetis om zo’n leuk pakketje van jou te krijgen. Ik liep de rest van de dag met een glimlach rond.

    Fijn weekend, Margaret

  17. oja, ik doe graag mee!! Laat regelmatig boeken achter (zwerfboeken) maar vind dit ook echt heel leuk.
    groet,
    Christel

  18. Wat een leuk idee, zal het zeker gaan navolgen! Sinds een paar maanden ben ik ook haakverslaafd 🙂 en er is sinds een paar weken op Facebook een groep, ‘de anonieme sjaal’ genaamd waar ook allemaal mensen een sjaal of iets anders leuks maken en dat dan ergens achterlaten, waar ik ook met veel plezier aan meedoe. Zo geweldig! De hartjes heb ik nog niet geprobeerd met haken, voorlopig hou ik me aan rechte lappen, maar ze zijn wel errug liefffff !

  19. Ik wil wel mee doen met eens achterlatertjes maken. Leuk idee, wat materiaal ervoor te verloten.

  20. Wat gaaf zeg!! Ontzettend leuk idee!! Brengt wat vrolijkheid de wereld in!! En dat kunnen we goed gebruiken!! Ik ga het zeker ook eens proberen bedankt voor deze inspiratie

  21. Pingback: Visitekaartjespret | Nicollie.nl

Geef een reactie

