Origami

Op Pinterest kwam ik tijdens een van mijn speurtochtjes leuke origamiprojectjes tegen.
Vroeger deed ik ook al aan Origami, ik heb zelfs nog origamiblaadjes van toen ik een klein Nicolletje was… ooh, die goede oude tijd!
Gelukkig had ik vorig jaar ook wat blaadjes gekocht (vooruitziende blik misschien?) en ik kon dus gelijk aan de slag.
En wat is dat toch weer leuk om te doen!

While browsing Pinterest I came across some cute origami projects.
I used to origami when I was little. I even have some origami papers from when I was a little Nicollie. Oh, the good old days!
Luckily I also purchased some folding paper last year (how about some thoughtfulness!) so I could get started right away.

origami

(Foto van Wink, die hier gisteren met Nancy kwam haken. P.S. In de schaduw zie je nog een stukje van een nieuwe gehaakte slinger die ik maakte voor aan mijn hobbykamerraam).

Ik vond net nog een hele leuke tutorial om envelopjes te vouwen. Erg leuk om een klein kadootje of lief briefje in te doen…

(Photo made by Wink, who visited me with Nancy yesterday to crochet. By the way, the shadow of my new crocheted bunting is shown on the right).
I just found a very nice tutorial to fold envelopes. So cute for a little present or sweet note…

origami1

En dat deed ik dus… ik maakte 3 envelopjes met 3 kleine kadootjes (leren huisjehanger, gehaakte hartjesbroche, leren labeltjesarmbandje met een hartje). En die wil ik graag verloten aan jullie.
Om mee te doen hoef je alleen maar een gezellige reactie achter te laten en nummer 1,2 of 3 door te geven.
In dit filmpje kun je zien wat er in zit (maar de envelopjes zijn daarna weer gehusseld, dus het eerste envelopje in het filmpje hoeft nu niet envelopje 1 te zijn).
Enjoy!

And so I did… I made 3 envelopes for 3 little gifts (leather house charm, crochet heart brooch, leather tag bracelet with a heart). And I’d like to raffle them!
To enter you just have to leave a nice comment and tell me if you’d like to win number 1, 2 or 3.
In the clip below you can see what’s inside (but the first envelope, doesn’t have to be envelop nr. 1, so have a guess).
Enjoy!

 

 

 

8 reacties op “Origami

  1. Wat een leuke manier om envelopjes te vouwen. Die ga ik zeker onthouden en uiteraard gebruiken, zo schattig. En de kadootjes zijn ook zo lief, vooral het huisjehangertje vind ik erg leuk, maar waar zal die in zitten 🙂 ik gok bij nummer 2.
    Lieve groetjes, Elisa

  2. jij doet me weer goesting krijgen want origami heb ik ook gedaan ,lang, lang lang geleden,dus voor mij graag drie, ik ga de filmpjes eens bekijken , heb helaas geen blaadjes meer , maar dit is geen probleem kan wel een pakje aanschaffen
    weer eens een goed idee
    Micheline

  3. Wat schattig! De envelopjes lijken een beetje op dat peper-en-zout spelletje van vroeger (of ben ik dan wel héél oud… 😉
    Ik vind ze leuk! Enne… nummer 3!

  4. Lijkt me leuk om te doen, maar je moet volgens mij wel erg strakke vouwen kunnen maken. Zal dus moeten oefenen vrees ik 🙂 Ik zou voor envelopje 1 gaan kiezen.

  5. wat tof! Ik hou ontzettend van die kleine origamiknutseltjes en zal deze envelopjes vast eens uitproberen….maar eerst waag ik mijn kansje bij je give-away, want ik ben dol op de lila-papiertjes die je gebruikte, om nog maar te zwijgen over de schattige verrassingkjes die je er in verstopte! Het huisje, oooh-zoooo-schattig…….ik gok nr.3!

Geef een reactie

