Leren agenda

Als “juf” heb je natuurlijk een schoolagenda nodig. Goed excuus om een nieuwe agenda te kopen / maken!
Tussen al het leer wat ik van mijn collega kreeg, zat ook een heeele mooie lap paars leer.
Dus na een aantal dagen twijfelen of ik die hele mooie lap leer wilde gebruiken, erom heen draaien, nog maar eens kijken hoe mooi hij was, toch maar weer terugleggen… ging ik naar de Hema voor een goedkope agenda met ringband, zodat ik die kon slopen.
Wederom een Hema-hack! 😉 Net als hier, hier, hier, hier, hier, hier en misschien wel de mooiste hier! *I loooove Hema*

Toevallig (nou ja, ik weet zeker dat hij daar gewoon op mij lag te wachten) lag er een agenda die kapot was en ik voor de helft van het geld mee mocht nemen. Wat ik nodig had (ringband en inhoud) was nog perfect in orde. Whoei!

Being a “teacher” is a good excuse to buy a new school diary.
In the stack of leather that I got from a colleague, was a very nice piece of purple leather. After a lot of doubting I decided to go for it and use it for my diary. So I went to the Hema and bought a school diary for half price, because it was damaged. But the parts I needed were completely fine. Lucky me.

???????????????????????????????
Dus ik sloopte de agenda nog wat meer, vroeg vriendlief om even te helpen en daarna kon ik aan de slag.
Eerst nog wat getwijfel of ik echt wel het allermooiste lapje leer kon gebruiken (ja dus!)…

I asked my boyfriend to tear it apart and after some more doubts of using the prettiest piece of leather, I got started.

???????????????????????????????
Ik maakte de ringband vast met metalen inslagdingetjes en maakte een sliertje aan de lap leer (want meer is het niet… hij was dan ook erg snel klaar) om de agenda dicht te binden.

I attached the metal part to the leather with some sort of rivets and added a smal strip of leather to close it.

???????????????????????????????
Natuurlijk moest er een voorblad in met Trippel & Trappel erop. Spreekt voor zich!
(De kleur van het leer is in het echt wat paarser dan op de foto’s. Met dit herfstige weer is goede foto’s maken niet zo makkelijk).

Of course I had to add a sheet with Trippel & Trappel.
(The color of the leather is a bit more purple, the poor autumn light doesn’t help when trying to make nice photo’s).

???????????????????????????????
Het leer is ook zo lekker zacht… de agenda is al in gebruik en ik ben er blij mee!

Did I already tell the leather is soooo soft… I am happy with my new school diary!

10 reacties op “Leren agenda

  1. ’t Is ongetwijfeld een onmogelijke vraag, maar wat zijn inslagdingetjes? Want ik ben eigenlijk best nieuwsgierig hoe je nou daadwerkelijk dat leer hebt vastgemaakt aan die ringband?

  2. prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!kwenste dat het de mijne was!!!dat heb je echt mooi gemaakt!

Geef een reactie

