Winkeltje spelen

Mijn buuf was ook in Zweden op vakantie geweest en had te weinig gewinkeld daar.
Nou ja, dat kan natuurlijk niet!

Dus ik ging winkeltje spelen…
Ik zocht wat Zweeds(e) (lijkende) spulletjes bij elkaar en pakte een handjevol Kronen (Deense weliswaar, maar een kniesoor die daarop let, haha), gaf die aan de buuf en nodigde haar uit om te komen “kopen” in mijn “winkeltje” in de voortuin.
Want tsja, stiekem zijn we allemaal gewoon kind gebleven…

My neighbour also visited Sweden, but didn’t get much time to shop.
I thought that’s too bad, so I made a little shop for her…
I searched for some Swedish (like) stuff and got some Danish Kronen I had left from our vacation (and hey, of course you can pay for Swedish stuff with Danish money, lol).
I then asked my neighbour to visit my “shop” in the front yard and “buy” some stuff with the Danish money.

???????????????????????????????
Ik verkocht kaarten, een dienbladje (uit Zweden) met thee (uit Zweden), een korknisse (zelf gehaakt)…

I “sold” cards, a tray (from Sweden) with tea (from Sweden), a korknisse (crocheted by me)…

???????????????????????????????
Een leren mobielhoesje (zelf gemaakt) en de papieren diertjes (uit Zweden)…

A leather mobil phone pouch (made by me) and paper animals (from Sweden)…

???????????????????????????????
Dit is de korknisse die ik haakte, gemaakt van een kurk via deze link.

I made this korknisse with a cork and used this tutorial.

???????????????????????????????
En ik maakte een leren mobielhoesje, geïnspireerd door Between the lines.

I made a leather phone pouch, inspired by Between the lines.

???????????????????????????????
Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!
De buuf koos trouwens voor het dienbladje met thee en de corknisse.

I’d love to hear what you think about my makings.
My neighbour chose the tray with tea and the corknisse.

Mission: completed!

8 reacties op “Winkeltje spelen

  1. Owww super het mobielhoesje love it!! Ja alles eigenlijk wel!! Maar de kleur van het leur met het koordje van hoesje…fantastisch!!! Ik wil ‘m ik wil ‘m ik wil ‘m….:-D

  2. ow, zo’n kurkgevalletje lijkt me ook leuk om te maken! heb hog een heel blik vol kurken, dus hakerdehaak… nou ja, niet vandaag maar binnenkort 😉

  3. Ha meis, jouw verhaaltjes vind ik elke keer zo leuk!!Je hebt een ontzettend leuke schrijfstijl! Ik kijk er elke keer weer naar uit of ik een berichtje van je tegen kom….

Geef een reactie

