Gehaakte omslagdoek

Zo. Nou, hehe… eindelijk is ie af!
De gehaakte omslagdoek. Het duurde even, maar in de vakantie heb ik hem gauw afgemaakt.

It took a while, but finally I finished my crocheted wrap!

???????????????????????????????
Ik haakte een granny stripe-patroon met veel te veel bolletjes Drops Paris en haaknaald 5.

I used a granny stripe pattern and too many Drops Paris yarn (and crochet hook 5).

???????????????????????????????
Met een paar knoopjes eraan om hem leuk te kunnen sluiten.

I added some buttons to close the wrap when wearing it.

???????????????????????????????
Hij had nog wel wat langer gekund, maar mijn wolletjes waren op. En mijn geduld ook. 😉

I could have made it a little longer, but I ran out of yarn. And patience. 😉

???????????????????????????????
Ik kan hem zo tussen de gaatjes van de stokjes sluiten met een knoopje of twee.
En stiekem is hij te breed, maar eigenlijk komt dat ook wel weer goed uit, want nu past ie van hand tot hand en kan ik hem dubbelvouwen over mijn armen, mijn duimen in de gaatjes tussen de stokjes steken en dan heb ik een soort mouwen.

I can easily close it with the button in the gaps between the double crochets.
I accidentaly made it too wide, but that’s actually a good thing, because now it fits from hand to hand and I can wear it folded over my arms and putting my thumbs in a gap between double crochets, making it a pair of sleeves.

???????????????????????????????
Erg fijn, want ik heb het vaak gauw koud op een zomeravond.

I like that a lot, because often I get a bit chilly on a summer evening.

???????????????????????????????
Dus, zullen we maar afspreken dat ik hem expres te breed heb gemaakt? 😉

So, can we just pretend I made it too wide on purpose? 😉

???????????????????????????????

12 reacties op “Gehaakte omslagdoek

  1. Wauw super gaaf! Ik ben ook al ongeveer een jaar bezig met een poncho van Garnstudio, ook met drops paris, maar het schiet nog niet echt op haha.

  2. Ik vind dat omslagdoek heel mooi, leuke kleurcombinate !
    Groetjes en nog een fijne zondagavond

  3. wauw Nicolle! hij is prachtig en aangezien de zomer niet eeuwig stand zal houden lijkt hij me heerlijk om in weg te kruipen. Hele fijne kleurtjes ook, die past overal bij en ik vind ‘m niks te breed hoor… precies goed!

  4. Mooi geworden! Ik ga voor de vakantie ook een haaksjaal klaarleggen om lekker op het strand en in het vliegtuig ofzo aan de slag te gaan. Hmm, zou ik trouwens met een haaknaald aan boord mogen???

  5. Found you from Wink’s blog. Happy to be here! I LOVE the buttons closure!! I’m admittedly a bit button obsessed!!
    Susan @ Felted Button

  6. wat een mooie kleuren! ik kom hier even aanwaaien vanaf annemarie’s haakblog en vind je omslagdoek erg mooi!

Geef een reactie

