Zweden

Wij gingen op vakantie naar Zweden. Bijna drie weken lang, met een gehuurde camper.
En wat was het leuk! Op wat gedoe na, zoals een keelontsteking, die ik liefdevol deelde met vriendlief en een poging tot inbraak in de camper.

We sliepen eerst een nachtje in Denemarken op de camping, met dit uitzicht…

???????????????????????????????
En de volgende ochtend gingen we naar een papiermuseum, wat eigenlijk stiekem een papierwinkel was. Vond ik helemaal niet erg!

???????????????????????????????
Daarna over de brug naar Malmö…

???????????????????????????????
En dan langzaam richting Stockholm, waar we op verschillende leuke campings stonden… vaak met een meertje.

???????????????????????????????
Maar niet voordat we eerst in Malmö hadden gewinkeld.
En winkelen gaat altijd beter als je eerst langs een Panduro Hobby bent geweest (soort Pipoos, maar dan véél leuker).

???????????????????????????????
En laat er in de straat van de Panduro nou ook nog een stempelwinkel zitten…

???????????????????????????????
Na al dat gewinkel was het haaktijd! (En ja, ik heb zelfs een wolletjeswinkel bezocht!).

???????????????????????????????
Natuurlijk moet zo’n camper opgefleurd worden met een vlaggetjesslinger!

???????????????????????????????
Hier stonden we in Orrefors, waar we een paar dagen bleven (in verband met die eerder genoemde keelontsteking).

???????????????????????????????
Bij de camper was een meertje, dus we hadden een erg mooi uitzicht…

???????????????????????????????
En voor het meertje lagen een aantal stenen, waar -heel leuk- verzamelingen stokjes, dennenappels en steentjes neer waren gelegd.

???????????????????????????????
Een omhaakte steen kon dus niet ontbreken!

???????????????????????????????

Daarna op naar Stockholm! Wat een leuke, gezellige, sfeervolle stad is dat!
Met hele leuke winkels…

???????????????????????????????

En een net zo leuk park…

???????????????????????????????

Daar willen we dus nog een keer naartoe, want in Stockholm heb je ook erg leuke musea enzo. Maar helaas is parkeren met een camper niet zo makkelijk. Dus een volgende keer doen we een stedentripje Stockholm!
Tijdens al dat gereis haakte ik wat hartjes, die ik hier en daar achterliet…

???????????????????????????????
Op naar Örebro!
Alwaar een rubberen eend in de plaatselijke fontein dobberde…

???????????????????????????????
En er een leuk kasteel was, met een niet zo interessant museum.

???????????????????????????????
Maar wel met leuke grachtvulling!

???????????????????????????????
Je zou maar een standbeeld zijn in Örebro… wordt je zomaar op je hoofd ge…

???????????????????????????????
Nou ja, je kunt ook niet alles hebben… 😉

Daarna gingen we naar het Nobelmuseum. Waar we een uur moesten wachten tot het museum open ging, zodat ik voldoende tijd had om in het zonnetje het bankje subtiel te yarnbomben… *kuche*

???????????????????????????????

En bovenlangs het Vänernmeer, gingen we weer omlaag richting Malmö.
Maar niet voordat we een wandeltochtje langs het meer maakten…

???????????????????????????????
En zomaar een Vikingschip tegenkwamen…

???????????????????????????????
Die Zweden van tegenwoordig… 😉

???????????????????????????????
Zo, dat is beter!

Daarna via Denemarken weer terug naar Nederland, met natuurlijk een tussenstop bij Legoland…

???????????????????????????????
En ja, er is Lego gekocht. En nee, niet door mij…

???????????????????????????????
Nu zijn we weer thuis en dat is toch ook wel fijn!
Ik heb veel gehaakt, maar niet zo veel als ik wilde. Veel gelezen, meer dan ik van plan was.
En veel genoten!

17 reacties op “Zweden

  1. Wauw Nicole, wat is het daar toch mooi. Zo te zitten hebben jullie het echt heerlijk gehad… op die paar gedoetjes ná. Welkom thuis!
    Lfs Lies

  2. Wat te gek en wat superleuk dit reisverslag, want wij gaan voor het eerst naar Denemarken op vakantie, we gingen altijd naar Frankrijk en nu voor het eerst de ‘andere’ kant op!! We willen ook over die brug naar Zweden om Malmo te bezoeken…na het zien van jou foto’s en je verhaal heb ik er helemaal zin in (vooral nu ik dus weet dat ze daar ook leuke hobbywinkels e.d. hebben…hiiii)!! Thanxx en welkom thuis natuurlijk! Grtzz..Maddy

    p.s. ik ga kijken of ik je haaksels terug kan vinden..lol

  3. Welkom thuis weer,zag er prachtig uit!
    Leuk dat je hier en daar “wat” achterliet 🙂
    Groetjes Angeline

  4. Zo leuk om al die blogjes te lezen…
    Met al die mooie foto’s erbij geniet ik mee van jou vakantie…
    En het idee van de hartjes ga ik ook doen…
    Groetjes uit Hoensbroek van ‘oma’Ingrid…

  5. Hoi wat een prachtige fotoos heb je met ons gedeeld, dankjewel…….je hebt mij echt aan het denken gezet……..zo”n stedentrip daar heb ik wel oren naar, na die fotoos gezien te hebben, en dat je 1 steen omgehaakt hebt , en die andere creaties die je daar achter gelaten hebt, wauwwwwwwwwwww..mijn complimenten hoor……groetjes…

  6. Klinkt en ziet eruit als een heerlijke vakantie, behalve de gedeelde keelontstekingen natuurlijk! Wat een goed idee om hier en daar hartjes en haaksels achter te laten!

  7. Hee, dat ziet er uit als een heerlijke vakantie! Op de keelontsteking na natuurlijk… Leuk zeg dat je wat haakseltjes hebt achter gelaten! Ben ik helemaal vergeten deze vakantie…

  8. Hoi Nicolle .
    Wat een fijne vakankantie heb je gehad en prachtig die foto’s .
    Heel erg leuk dat je ze met ons heb willen delen ..
    Je ben dus weer lekker uit gerust van je vakantie !
    Heel fijn weekend .
    Groet Geertje

  9. Ha Nicolle,

    Als eerste wat schrijf je toch ontzettend leuk!! Echt genieten!!
    Wat een super vakantie heb je gehad…. ik ben een beetje jaloers hoor….. Ik kijk weer uit naar je volgende berichtje… liefs willemijn

  10. Wow, wat een prachtige foto’s!!!! Echt schitterend!! Ik wil er ook nog eens heen hoor!! En wat een leuke winkels!! Gelukkig maar, toch ook een hoop leuke dingen! 🙂

  11. Wow! Wat ontzettend gaaf meis! Het ziet eruit als flink genieten!
    Ooit wil ik er ook naartoe samen met Willem en de honden! 🙂

Geef een reactie

