Gehaakte tas

Na de leren tas werd het tijd voor een gehaakte tas!
Ik haakte twee granny squares met een kleurencombinatie waar ik helemaal blij van word.

???????????????????????????????
De granny’s haakte ik aan elkaar, zodat je al een tasvorm hebt en aan de bovenkant haakte ik nog drie rijtjes roze, zodat hij nog wat groter werd en er nogΒ meer spulletjes in passen.

???????????????????????????????
De schouderband is zwart tassenband van de markt. Helaas hadden ze geen grijs of roze.
Ik ben er nog niet over uit of ik daar nog wat mee ga doen, misschien wel versieren met een roze wolletje ofzo… maar misschien ook niet, want dat slijt natuurlijk wel snel.

???????????????????????????????
Ik maake een binnentas van stof met een rits en een zakje aan de binnenkant. En natuurlijk een Nicollieknoopje.
Ook maakte ik er een haakje en lusje in, zodat ik het tasje wat ik de vorige keer maakte voor in de leren tas, er zo in kan hangen.
Toch wel handig, zo’n multifunctioneel tasje voor alle kleine spulletjes.

???????????????????????????????
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik ben er heel blij mee en ik denk dat tas en ik (en vriendlief natuurlijk) maar eens om een warm chocomelletje met slagroom moeten gaan, om te vieren dat hij zo leuk geworden is.
Fijn weekend!

25 reacties op “Gehaakte tas

  1. Elke reden is een goed excuus voor chocomelk met slagroom! Hij is leuk geworden zeg! Ik baal er nog steeds van dat ik wel kan haken maar niet kan naaien…

  2. superleuk en chocolademelk met slagroom past wel bij het nederlandse weer geloof ik. hier is het nog steeds 30 graden.

  3. Ik word er weer zo vrolijk van wat is je tasje weer te cute!!! En zo leuk dat bijpassende mini tasje erin. Lekker chocomel drinken, want dat heb je verdiend…

    groetjes
    Simonet

  4. Hoiiii,

    Hij is echt super leuk geworden!!! Ik zou zeggen proost!! πŸ™‚

  5. Tsss … ik ben zwaar teleurgesteld. Ik denk: nou komt het, nΓΊ gaat ze vertellen wat de functie van dat knoop je is! Welk een deceptie! Je meent het toch zeker niet dat dat knoopje er helegaar voor noppes zit? Gewoon, alleen omdat het kan?
    ’t Is echt een mooi tas hoor, daar gaat verder niks vanaf, maar dat knoopje … Ik begrijp ook gewoon niet, dat verder niemand daar iets van zegt..

  6. Wat een heerlijke en mooi voorjaarstas met super mooi binnentasje en vrolijk knoopje…..dat verdient een lekker winterwarm chocomelletje………
    Jij ook goed weekend…

  7. Dat knoopje is natuurlijk voor als je iets hebt om er aan te hangen… πŸ™‚
    En als heeeeele subtiele reclame voor mijn blog, lol…
    En de binnentas maakte ik zoals een gewone tas (omdat je door de granny square gaatjes de tas kunt zien, ook een mooie stoffen buitenkant), ik schoof hem in de gehaakte tas en naaide het gehaakte gedeelte vast aan de rits (zie de foto waar je de binnenkant kunt zien). Hartstikke makkelijk dus. πŸ™‚

  8. Wat een prachtige tas heb je gemaakt zeg!
    Ook de kleur is heel geweldig ,waar haal je toch altijd al je mooie verzinsels vandaan !
    Je zal in middels je chocolademelk met slagroom al op hebben en in bed liggen .!!
    Groet Geertje

  9. goede morgen

    wat een erg leuke tas jo en dat kleine tasje ook als ik die aan onze anouk laat zien zal ze zegen vraag aan nicole of ze die ook van mij wil maken. maar wat jij dan in rose heb dat in blauw, lieve nicole mijn vraag is en dit weet anouk niet zal je die vvoor mij voor anouk willen maken ik kan het echt niet en je moet gewoon zeggen wat je ervoor krijgt. ik hoop dat je het voor onze anouk wil doen ik hoor het wel . je hebt het super leuke iedeen ik zeg ga zo door en ik hoor het wel of je het wilt doen voor ons groeten sonja

  10. Wat een supermooie tas!! Ook knap dat je zelf een rits er in kunt zetten en voering er in kunt doen, kan ik niet (maar goed, wat niet is, kan nog komen;).

    Groetjes en alvast een fijne week,

    Miriam
    ’t Bezige Bijtje

Geef een reactie

