Sky Scarf

Op Pinterest zag ik een heel leuk idee (da’s niet zo moeilijk natuurlijk, want Pinterest staat vol met leuke ideeën).
Ik zag er de Sky Scarf, een gebreide sjaal waaraan je elke dag een stukje breit met wolletjes in de kleurtjes van de lucht.

Nu ben ik niet van het breien, maar natuurlijk wel van het haken!
Dus bedacht ik om op 1 januari 2013 te beginnen met een gehaakte Sky Scarf.

skyscarf
Ik heb wolletjes (Catania) in de kleurtjes van de lucht, die precies in mijn haaktas passen. Lekker makkelijk, want je wilt al die wolletjes natuurlijk niet in de knoop krijgen.
Momenteel is elk wolletje al in gebruik, dus er hangt een hele kluwen aan de sjaal-in-wording.

Na bijna twee weken is dit het resultaat…

skyscarf1

Elke dag kijk ik even naar de lucht (gelijk een mindfulness-momentje 😉 ) en haak ik twee rijtjes vasten (omdat alle draadjes natuurlijk weer aan dezelfde kant moeten eindigen).
Per dag haak ik ongeveer een cm. aan de sjaal, dus ik vrees denk dat de sjaal uiteindelijk 3,65 meter lang wordt. Misschien maak ik er dan maar beter twee sjaals van, één voor mezelf en één voor vriendlief. Of ik ben het na een half jaar al zo beu dat het bij één sjaal blijft.

skyscarf2
Ook maakte ik een kalendertje waarin ik elke dag de kleurtjes van de lucht inkleur. Zodat, als ik geen tijd heb om gelijk te haken, ik dat de volgende dag alsnog kan doen.

Ik vind het hartstikke leuk om te doen! Doen jullie mee? In de link hierboven staat alle info die je nodig hebt om mee te doen, inclusief een handig filmpje.

skyscarf3

20 reacties op “Sky Scarf

  1. aaaah, leuk! ik ben dol op projecten! vorig jaar deed ik (begon ik aan) een 365 granny square project om aan het eind van het jaar een XL deken te hebben… ik heb het precies 7 dagen volgehouden… wel handige onderzetters aan over gehouden 😉

  2. Zeker een super leuk idee! Helaas heb ik eerst een ander lijstje aan dingen te maken en af te maken. Maar ik ga hem zeker onthouden. En herken ik daar de blanco ‘bierviltjes’?! Is ook zeker goed voor het elke dag eventjes tijd voor jezelf; hoe klein dan ook!

  3. heerlijk, vooral dat hemelsblauw van de laatste paar dagen. Ik ga hopen dat je daar nog een bolletje van bij moet kopen, en dat je met heel veel grijs blijft zitten in je tas. 😉
    wel een super leuk idee voor een 365 dagen project zeg!

  4. Een erg leuk idee! Ik wil ook wel meedoen, maar eerst moeten er een aantal andere dingen af. Dat gaat zeker leuk worden. En ik zie dat t kalendertje gemaakt is van de “bierviltjes”! Veel plezier ermee!

  5. Hij is leuk, denk dat ik het jaartje uitstel, teveel dingen en veranderingen dit jaar. Het labelloetuitje is super leuk en de gehaakte slinger eromheen ook, nog hartelijk bedankt.
    Liesbeth

  6. Heeeyy 😀 wat een orgineel idee, hartstikke leuk.. De kleurtjes vind ik overigens ook nog erg leuk ❤

  7. Via Annemarie haar blog kom ik bij jou.
    Ík ben ook bezig met Sky Scarf. Ik vinsd dat ik te weinig van de luchten geniet en zag hem ook op Pinterest voorbij komen.
    Ik ben elke dag tussen de middag een foto van de lucht aan het maken en twijfel of ik ga breien of quilten…..het blijft een uitdaging.
    Jij ook succes ermee, gr Fenna

  8. Pingback: Sky scarf | Nicollie.nl

Geef een reactie

