Gehaakte haaktas

Een tijdje geleden kwam vriendlief thuis met een kadotas met flesjes bier van La Trappe, om kado te geven voor een verjaardag.
Die tas was wel errug leuk, want hij had acht vakjes. En ik zag er gelijk een haaktas in. Met 8 vakjes voor 8 wolletjes. Wat nou flesjes bier?!


Dus gingen we nogmaals naar La Trappe (de brouwerij in Tilburg met het winkeltje waar ze de tasjes verkopen). En ik kocht zo’n tasje.
En gaf de biertjes aan vriendlief. Wie zei ook alweer dat haakgedoe alleen leuk voor meisjes was?

Ik haakte granny squares, 2 grote voor de voor- en achterkant en 3x 2 kleintjes voor de onder- en zijkanten.

Ik haakte lange slierten en vouwde ze om de hengsels heen.

En daarna begon het grote inelkaarzetwerk. Dat duurde een hele avond lang.
Daar hoorde dus een leren labeltje bij.

In de tas zitten de wolletjes voor mijn deken. Ik denk dat ik nu geen excuus meer heb om er niet aan te beginnen…
Van elk kleurtje een bolletje en dan houd ik nog een vakje over voor mijn etuitje met haaknaald enzo.
Ik kan aan de haak!

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

24 reacties op “Gehaakte haaktas

  1. Geweldig!!!!! Helemaal super!
    Ik heb hier nog een grote square die op een tafeltje ligt. Als ik em zat ben wordt ie een tas 😉

  2. Super! jij ziet echt overal iets in hè?!
    Top weer.
    Nu natuurlijk benieuwd naar het resultaat….wanneer zijn die 5 vakjes leeg????

    xxxx
    Marjolein

  3. wauw die is erg leuk,ik wil er ook 1…….

    en die voetenbankhoesje ga ik ook nog eens maken,ook zooo leuk

  4. Geweldig leuk idee, zo kan je ook om andere tassen haken. Bedankt voor alle leuke tips die je hebt.

  5. Ik vind hem leuheuk…en vooral handig!! Geweldig bedacht in zo’n biertasje…jij happy , vriend happy, wat wil je nog meer:-)) Nou ja die deken haken dus…ben alvast benieuwd! Grtzz..Maddy

  6. Wat een toppertje weer Nicole, je maakt steeds van die mooie spulletjes. Ik heb nog niet veel met de wolletjes gedaan, ‘k heb steeds opdrachten en mijn handen zijn zo traag en pijnlijk gaat allemaal niet meer zo snel. Ben met laatste opdracht bezig en dan lekker voor mezelf lekker prutsen, heb zo zin om de uilenslinger af te maken.
    Maar jij mooi makkelijk en fleurig tasje gemaakt hoor.

  7. Wat is hij mooi geworden zeg!
    Ik ben nu al nieuwsgierig naar je deken 😉

    Groetjes Mirella

  8. Wat een mooie tas heb je ervan ge(h)maakt :D. Enne… vriendlief kan inderdaad niet meer ontkennen dat haken niet leuk is 🙂

  9. super leuk zo tas ik wil er ook heen heb je al een iediee wat ze koste als ze te koop zij hoor het wel gr sonja

  10. jij ziet echt overal iets in hè Nicolle.
    Maar meid hij is prachtig geworden !!

    groet Geertje

Geef een reactie

