Doilies

Ik haakte twee doilies naar een patroontje van Sascha.
De kleine haakte ik met haaknaald 2,5 en de grote met haaknaald 3,5. Bij de grote verzon ik er nog wat toeren bij.

Ik begin het steeds leuker te vinden om met een kleinere haaknaald dan haaknaald 5 (mijn allerfavorietste) te haken.
Maar de grens ligt bij Amigurumi’s, die vind ik echt niet leuk om zo klein te haken.
Het biedt wel meer mogelijkheden, haken met kleinere haaknaalden. Zoals shoppen voor nieuwe wolletjes.

Weer terug naar de doilies…
Ik haakte ze met een reden…

Namelijk als “onderzetter” voor deze leuke wolletjeskaars in de vorm van een hartje (Allemaal op naar de Kwantum!).

Die schattige bakjes linksboven kocht ik ook bij de Kwantum. Daar wil ik nog wat leuks mee doen.
En anders kunnen ze altijd nog als theezakjesbakje dienen.

Anyway, de doilies haakte ik dus omdat de wolletjeshartjeskaars niet meer op het dienbladje paste.

Best gezellig zo, toch?!

7 reacties op “Doilies

  1. Een heel gezellig tafereeltje. Ik heb de hartjeskaars ook gekocht voor iemand bij de Kwantum. En leuk dat je vermeld bent door Eline. X

  2. Ik vind ze hartstikke leuk, ik ben er nu ook 1 aan het haken. En morgen naar de Kwantum 🙂

    Bedankt voor je inspiratie!

    Groetjes Mirella

  3. Leuk!! Ik heb ook een aantal van dat soort onderzetters gehaakt, waar ik een klein oliebrandertje op heb staan. En die kaarsen, tja… die zijn geweldig! Fijne avond!

  4. Bijna gewoon geworden als ik je blog heb gelezen heb ik een glimlach op mijn gezicht. Ik hou van die heerlijke prietblogjes van je en zoals zovaak ook weer een prachtig haakfreubelproject erbij. Ik weet trouwens wel waar ik morgen naar toe ga:-)……..

  5. wat heb je dat leuk gedaan jo ook het hart wat ben jij toch creeatief sonja

Geef een reactie

