Gehaakte rozen

Meestal gebruik ik verkleinwoordjes bij spulletjes die ik maak (is jullie dat al opgevallen?), maar bij deze haaksels is dat echt niet van toepassing.
Ik haakte mega grote rozen, ze zijn wel 10 centimeter in doorsnee.
En wat vind ik ze mooi! En wat zijn ze leuk om te haken.

Ik zou er bijvoorbeeld een broche van kunnen maken of een tashanger.


Een ketting misschien…

Maar eigenlijk vind ik ze gewoon zo ook al heel leuk.

Het patroon vond ik hier via Pinterest. Het is in het Fins, maar als je kijkt naar de plaatjes en begint met 72 lossen, kom je er ook wel uit.
(Ik zou het best voor jullie willen vertalen, heb de ontwerpster al een berichtje gestuurd, maar nog geen antwoord gehad en zonder haar toestemming begin ik daar natuurlijk niet aan). Maar het is best makkelijk om te doen hoor! Ik haakte ze met Drops Paris en haaknaald 5.

Toen ik in de tuin foto’s aan het maken was, kwamen Piper & Mooney ook even kijken ze zijn al net zo nieuwsgierig als ik en ze wilden wel even voor model spelen.

Kunnen ze goed he!

16 reacties op “Gehaakte rozen

  1. Wat een mooie rozen heb je gemaakt, maar waar ik dus altijd mee zit is het volgende. Het haken lukt me wel 😉 maar dan het in elkaar naaien, dat lukt toch niet altijd helemaal zoals het voorbeeld dan laat zien. Hoe doe jij dat in elkaar naaien? Misschien heb jij DE tip voor mij.
    Groetjes Thea

  2. @ Thea: ik begin met oprollen aan de kant waar het draadeind zit (aan een stopnaald), dan rol ik hem een stukje op en naai ik het aanelkaar, weer een stukje oprollen, weer vastnaaien etc. Ik probeer dan om de onderkant zo vlak mogelijk te krijgen. Succes!!

  3. Ik had je rozen al op Twitter voorbij zien komen! Ze zijn zo gaaf!*im in love*
    Ben nu zelf ook weer roosjes aan t haken(mede doordat ik je foto’s op twitter had gezien) en ik ga dit patroon ook zeker eens proberen.
    Tot Twitter!;-)

  4. prachtige rozen! ik heb op de vertaalknop gedrukt, je krijgt dan de uitleg in het Nederlands ….. dat is echt lachen….’k snap er nog niets van dus maar goed naar het plaatje kijken. Ik hoop dat je toestemming krijgt om jouw uitleg te plaatsen.

  5. Gewoon de link door google translate halen 😀 En dan hopen dat het goed vertaald wordt hahaha. Maar echt geweldige rozen!!

  6. ik vind ze ook errug gaaf, maar kom er ook niet helemaal uit met Google translate, helaas.
    Dus hopen dat je het berichtje toch mag vertalen van de oorspronkelijke site 😉

  7. ik heb er 40 gemaakt als corsage voor de bruiloft van onze zoon. voor de dag gasten Leuk om nu te zien daty ook jij er mee bezig was.

  8. Pingback: *Tutorial* Grote gehaakte roos « Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

Geef een reactie

