Granny square kussen & love seat

Hier konden jullie lezen over de stoel die ik opnieuw had bekleed en wat een Hele Leuke Haakstoel was. Met veel daglicht, want lekker voor het raam, in een gezellig hoekje.
Maar ik was niet de enige die gecharmeerd was van de stoel… hondjelief vond hem minstens net zo leuk. Waarschijnlijk nóg leuker, want als ik er niet in zat, lag hij er wel in. Tssk…
Nu houd ik heeeeel veel van hondjelief, dus heb ik hem de stoel maar geschonken. Leuk stoffen kattenmandje gekocht (roze! maar dat vind hij (!) niet erg 😉 ) en die erin gezet.
Maar ja, nu had ik dus weer geen stoel. Gelukkig had vriendlief ooit eens beloofd dat ik een mooie stoel mocht kopen om in te lezen en te haken. En die belofte was ik natuurlijk niet vergeten!

Dus toen we laatst gingen shoppen voor een kledingkast, zag ik een hele leuke (paarse!) oorfauteuil met bijpassende footstool. Alleen was de levertijd 8 weken. Dat ging hem dus niet worden, want geduld en ik is niet zo’n hele goede combinatie. Daarna zag ik een hele leuke grijze love seat en die is het wel geworden! Niet alleen omdat hij lekker zit/ligt/hangt (ik kan er helemaal opgekruld in zitten, love it!), maar ook omdat hij al na een paar dagen bezorgd kon worden. Ik kocht toen ook een bijpassend voetenbankje, wat ik opleukte met een granny square voetenbankjeshoesje. De love seat viel alleen wat groter uit dan ik dacht *kuche* (zien jullie die brede leuningen waar ik mijn hele wolletjesvoorraad op kan uitstallen) maar dat geeft niet, ik ga een granny square dekentje haken om hem wat te camoufleren. *gniffel*

Als je goed kijkt, zie je aan de linkerkant de andere stoel staan. Die ingepikt is door hondjelief. Tsja, die stoel kunnen we natuurlijk nu niet meer ergens anders ver weg neerzetten. Da’s niet leuk voor hondjelief en voor je het weet zit ie in mijn loveseat!

Anyway, ik haakte dus een granny square kussenhoes, bijpassend bij het voetenbankjeshoesje…

En aan de achterkant deed ik een fleurig stofje…

Het valt me trouwens op dat ik tegenwoordig veeeel sneller haak dan vroeger. Een kussenhoesje is nu in no-time af, terwijl ik er eerst veel langer over deed.
Komt straks goed van pas voor het dekentje. Waarvoor ik maar liefst 40 bolletjes heb besteld. *slik*

Zo, dan ga ik nu in mijn nieuwe stoel zitten genieten. En moed verzamelen om aan het dekentje te beginnen. En een haaktas haken.

15 reacties op “Granny square kussen & love seat

  1. Hij is prachtig!!! Ik kom hem vrijdag lekker uitproberen 😉 En dat dekentje, dat komt wel hoor! Ik zet je gewoon aan de haak 🙂

  2. Wat een wilde plannen nog, maar de behaalde resultaten tot nu toe beloven dat het allemaal wel goed gaat komen met de plannen.
    Veel plezier met je nieuwe stoel!

  3. Haha, mijn love seat werd ook ingepikt door de berners… En uiteindelijk moest ie weg, plaat maken voor een 125x100x95 bench.. En toen was m’n huis vol 😉 maar hij is gaaf!!!
    Staat hij aan de voorkant van t huis? Of… (denkt na over je huis…)

  4. O, heerlijk zo’n stoel en wat een slim hondje heb jij maar je hebt in ieder geval weer een nieuw haakproject 😉

  5. Wat een heerlijke stoel om in weg te kruipen met een haakwerkje of een lekker boek (e-reader)
    Enne nieuwe bolletjes zijn in aantocht dus dat komt goed met dat dekentje:-)

  6. Wat een mooie stoel en die kleuren van het kussentje staan er echt goed bij! Kan me voorstellen dat je daar heerlijk in kan zitten (haken).

    Gr. Ellen

  7. Pingback: Haakstoel, the story continues | Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

Geef een reactie

