Bloemetjeshaaksels

Op de een of andere manier heb ik soms zin om een heleboel bloemetjes te haken. Lekker makkelijk en snel klaar.
Ook omdat ik eerst mijn lopende projectje (een warme wintersjaal – ook te gebruiken wanneer de zomer je in de steek laat) af moet maken van mezelf (streng he!), voordat ik aan wat nieuws begin. En ik hoef alleen nog maar een saai randje, maar ja… het woord zegt het al: saai.
En bloemetjes mogen natuurlijk wél altijd tussendoor. Da’s ook niet echt een projectje natuurlijk.
En dat je dan een bijpassend haakpotje haakt, telt ook niet mee, toch?!
Ten slotte moeten de nieuwe Nicx-pennen wel ergens in opgeborgen worden, anders wordt het ook zo’n zooitje.

Dus even kort samengevat ik haakte een heleboel bloemetjes en een haakpotje…

Kijk, daar staat ie, onder al die heerlijke nieuwe bolletjes wol. Waarvoor ik speciaal plaats moest maken, omdat het anders niet paste. Zoveel bolletjes dus.
Ben ik nou heel gemeen? (Snorry!)

Daar dus.
Ik haakte nog een stapeltje bloemetjes…


… en maakte er een ketting van. Lekker vrolijk, toch! Zit lekker hoor. Lekker zacht en warm. Let niet op het shirtje met uitgelebberde boord – het is vakantie en ik heb er toch een vest over aan – en een bloemetjesketting om de aandacht ervan af te leiden.

Ik haakte nog wat meer en maakte er een bloemenslinger van. Net op tijd klaar voor de verjaardag van Hondjelief gisteren.

En daarna bedacht ik me dat het ook wel leuk zou zijn om buttons op het haakpotje te doen. Gewoon, omdat ik van buttons houd. En ik ben blij dat ik zelf zo’n buttonmachien heb. Een wolletjesverslaving onderhouden kost al genoeg geld, laat staan een buttonverslaving-zonder-buttonmachine. Zou ik misschien een wolletjeswinkel moeten beginnen?

Wat vinden jullie leuker? Met of zonder buttons?
En omdat ik de slechtste niet ben en ik jullie lekker heb zitten maken met al die mooie wolletjes, doe ik weer een blogverlotinkje.

Neehee, niet de wolletjes!! Ik verloot een gehaakt bloemetje aan een ball chain ketting en een Enige Echte Gelimiteerde Oplage Nicx-pen.
Laat een gezellige reactie achter (je denkt toch niet dat ik geheel belangeloos deze hele tekst zit te typen, ik verwacht er wel wat voor terug! 😉 ) en laat weten waar je voorkeur naar uitgaat.
Binnenkort maak ik de winnaars bekend.

Enjoy!

29 reacties op “Bloemetjeshaaksels

  1. Ik vind het allebei leuk MET en ZONDER button, kan altijd slecht kiezen 🙂
    Wat een leuke foto’s en wat een mega mooie maaksels………als ik dat al kon ha ha. En nu hop hop op weer naar je shawl!
    Ik doe mee en ALS ik win laat ik me verrassen whaaaaa
    lieve groet Jenneke

  2. Alleen al jouw manier van schrijven tovert een glimlach op mijn gezicht. Leuk bedacht de bloemetjes slibger voor hondlief. Als je rust wil op het haakpotje haal je de buttons weg en anders laat je ze lekker zitten.

  3. Pff heel.de tekst op me tel getypt.. Gaat er iets fout moet alles opnieuw… Komt ie.. Nog gefeliciteerd met spike… En wat een leuke bloemetjes slinger… Kan je ook letters haken… Anders weet ik nog wel iets leuks om te maken… ;)… Groetjes en een dikke knuffel van jainy

  4. Ik vind de potjes zonder button mooier, vind het te veel van het goeie zeg maar:)
    Verder ziet het er heerlijk uit bij jou met al die wolletjes! Ik ben ook wolletjesverslaafd:) Moet nodig weer eens aan de slag.

  5. met jou mail ben ik altijd verrast, wat zal ze nu weer gemaakt hebben, ik kan zelf niet haken ik quilt, maar mijn dochter haakt wel en vind dit leuk om te lezen,en te maken. vind het beide leuk. groetjes en nog veel haakplezier. Hennie

  6. Ik zie dat jij bij de Hema bent geweest (en het tape ook niet kon weerstaan) ;).
    Tja, wat moet ik zeggen …… je brengt mijn lopendeprojectjeslijst weer aardig in de war met deze snoepige blommen, potjes, kettingen en pennen (oh nee, die kan ik niet maken), ik MOET dus nu aan de slag met bloemetjes (hebben we deze tuto al?) en potjes en buttons (gelukkig heb ik ergens een paar liggen ….. kuch). Misschien zijn ze ook wel leuk bovenop een a la Elineswinterhuispunnikmolenpotje – idee.
    Moeders moet weer aan de slag ….. met’t molentje molen, eeehhhh punniken, blommen haken, nieuw theekannetjesjasje maken + blom erop, potjes aankleden en blommen plaatsen …… drukdrukdrukdrukdruk. En zou ik winnen, je weet het Marie kan niet kiezen 😉 jij mag dat doen, alles is leuk en maakt mij blij.

  7. Wat schrijf je toch altijd leuke/vrolijke/gezellige blogs. Heerlijk om te lezen na een lange dag werken.
    Vind de potjes zowel met als zonder button leuk.
    Groetjes Bianca

  8. Hallo Nicolle
    wat een gezellige en leuke dingen heb je weer gemaakt .
    Jij kan ook niet stil zitten he !
    Maar meid ik doe graag weer mee met je verloting en ik vind dat potje met bloemen erg mooi met of zonder buttons
    Maar kop op met je saaie sjaal ,geloof er niets van dat hij saai is .
    want jij maak altijd van die leuke en fleurige hand werkjes Gr ,Geertje

  9. En als je ze nou om en om doet? De ene bloem met en de andere bloem zonder button? Either way, ik vind het er erg leuk en gezellig uit zien!Maar waar ik helemaal van ga kwijlen zijn die mooie kleurtjes keurig op stapeltjes in de kast! Lijkt wel drops paris.. zie ik dat goed? Ik kan dat zelf ook nooit laten liggen…. heerlijk om te weten dat ik altijd iets in huis heb om wat te creëren. En wat een leuke pennen! Dat zijn pennen van Nicx maar niet van niks (in mijn hoofd klonk het veel grappiger…) Zo, en nu gauw aan je saaie randje, dan is het snel klaar en kan je weer lekker aan iets spectaculairs werken!

  10. ik kan eigenlijk niet kiezen of ze met of zonder het mooiste zijn .. misschien kan je ze om beurten doen? Eéntje met en eentje zonder?
    Ik vind je ketting trouwens heel mooi en origineel! Zowel die met allemaal de bloemetjes als die aan de ball-chain die je zo lief weggeeft en die ik wel wil winnen …
    Je brengt me op ideeën met die bloemetjes 🙂
    Die pennen zijn wel tof hé! Wauw 🙂 je eigen pennen!!!
    Als ik je werkplek zie dan word ik altijd een beetje jaloers … allemaal zo mooi ordelijk en gezellig …

  11. Haha, kan niet kiezen hoor, allebei leuk! Zag ook mooie nieuwe portemonixjes en netwerktasje. Merk dat ik zelf weer stofjes-kriebels krijg, dus wie weet wat er in deze natte zomer nog uit mijn handen komt.:)
    Dikke kus, Lies

    Oja, en ik ben ernstig jaloers op jouw atelier met gezellige opruimplekjes. alleen daarvoor zou je al die wolletjes al willen hebben. 😀

  12. Wow wat heb jij een superleuke werkplek, ik word er echt vrolijk van! Door jouw blog heb ik een haaknaald aangeschaft, een boekje en een bolletje….ik moét het leren.
    Ik vind met buttons het leukst, hoe meer ‘gepimpt’ hoe leuker ;-). Mijn eigen creaties hebben altijd lintjes, kantjes en roosjes hahaha
    .

  13. Oh wat voel ik me na het lezen van jou blogjes altijd een stuk vrolijker. Vooral vandaag had ik dat nodig. Je hebt altijd van die leuke, gezellige, kleurrijke, originele ideeën, die ik dan vervolgens opsla, om ze op een later moment (wanneer ik bijvoorbeeld ook eerst een project echt moet afmaken van mezelf, maar toch graag even wat anders wil doen) weer naar boven te laten borrelen in m’n hoofd 😉
    En elke keer als je van die mooie foto’s laat zien van je ‘atelier’ ben ik stiekem toch wel een beetje jaloers op dat plekje voor jezelf. Dat wil ik ook, maar dat zal nog wel vele jaren gaan duren ben ik bang.

    Liefs Thea

    Oja, welke ik het leukst vind, die met buttons 😉 dat is een ECHTE Nicx 🙂

  14. Heerlijke werkplek zeg! Ik heb een rieten mand met al mijn wolletjes, gewoon in de woonkamer.Staat ook wel gezellie. Alleen zie ik soms niet wat er nog onderin zit 😉
    Kan hier iemand iets met NOVA haakgaren van Zeeman trouwens? Voor mij werkt het niet, maar het zijn wel leuke kleuren, dus ik hoop steeds dat ik er iemand blij mee kan maken.

    Ik vind het potje zonder buttons leuker. Dan zie het echte haakwerk beter. Maar met is is ook erg lief, dus tja 😉 Misschien de buttons om en om?

    Ik ben momenteel uiltjes aan het haken. Leuk joh!

    Veel maakplezier, maar dat komt vast he-le-maal goed.

  15. Hoi, wat maak je leuke dingen. Ik vind de Buttons met uilen erg mooi, maar niet op het haakwerk. Ik zou ze weglaten van dit werkstuk. Ik zou wel willen weten waar je de buttons vandaan hebt. Groet, Dientje uit S

  16. mmm ik moet niet te vaak hier komen kijken want jij zorgt ervoor dat mijn want-to-make-list alleen maar langer wordt.
    Ik vind de bloemen al heel erg leuk geworden, met een button erop is het net weer even iets anders.
    Bedenk me net dat de kids laatst ieder een leuek button hebben gekregen die ik weg gelegd heb vanwege die akelige prikker. Op een gehaakte bloem kan dat natuurlijk geen kwaad.
    Weer iets voor op mijn want-to-make-list 😉

    Je hebt een heerlijke blog, maakt prachtige knutsels en als je ooit een wolletjeswinkel begint kom ik langs 😉

  17. Hoi Nicole wat een gezelligheid, heerlijke gezellige bloemetjes en leuke buttons, de bolletjes wol, geweldig al die kleurtjes. Ik heb de mijne nog niet gekregen, ze hadden het pakket naar het verkeerde adres gestuurd:-( niet erg slim, nu weer terug en dan worden ze opnieuw verzonden. Jij nog besteld?

  18. Watttt, geef je zo gave pen weg??????????? Ja, daar wil ik wel voor in aanmerking komen als ware nicollie fan! Tuurlijk, wat gaaf. De hangers vind ik leuk zonder button….zo groene zou ik zeer zeker dragen, hartstikke leuk en vrolijk voor deze regenachtige summer! Dus ja, ik doe weer mee!!!

    liefs monique

  19. wat een heerlijke wolletjes hoek.En met of zonder button ze zijn allebeide keren zo mooi!En als we zouden winnen gingen we delen truus en ik.Want fans blijven we zeker weten.
    groetjes froukje en truus

  20. Hmm ik dacht dat ik gister al had gereageerd, kennelijk niet goed gegaan vanaf mn iphone 😦
    Wat een ontzettend leuk potje vind hem zowel met als zonder buttons erg leuk.
    Leuke wolletjes heb je erbij gekregen.

    Enne ik doe graag mee met je verloting 😀

  21. Wat een enorm leuke kleurtjes heb je gebruikt voor die slinger! Lekker zomers! Net als het weer.
    Natuurlijk wil ik graag meedoen aan de verloting. Zo’n pen vind ik geweldig, want dat is nou typisch een pen van Nicx!

  22. Hoi
    Wat heb je leuke freubel dingetjes gemaakt ziet er zo gezellig uit ! Ik vind de bloemetjes met button erg leuk lijkt me zelf erg leuk om te maken !
    Leuk dat je wat weggeeft ik vind het pennenbakje weg leuk, eigenlijk alles vind ik mooi . Geeft mij ook weer inspiratie om lekker bezig te zijn!
    Succes met je.freubeldagjes
    Groetjes Annette

  23. Wat heb je weer een boel leuke dingetjes gemaakt. Kon hondje het well waarderen zo’n toffe slinger? Je nieuwe voorraadje pennen zien er ook heeeeeeel leuk uit. Jij een wolletjestic, ik een pennentic 😉
    Je bloemtjes met button zien er zooooo geinig uit. Leuk bedacht weer!
    groetjes,
    Gien

  24. Helemaal leuk! Ik vind het potje met button erg leuk. Staat gezellig 😀 Moet ook maar eens gaan oefenen met bloemetjes haken. Zo te zien kun je er een boel leuke dingen mee doen. De ball chainketting is echt super stoer maar tegelijkertijd ook liefig. Leuk leuk leuk 😀

  25. Ben ik een week vergeten bij je te kijken, staan er weer allemaal leuke dingen op je blog! Ik word helemaal blij van die bolletjes kleur in je kast. Als ik het mag zeggen, ik vind zonder buttons leuker, het wordt een beetje druk mét. Enne, zo’n leuk bloemetje met pen is natuurlijk ook erg leuk om hier op mijn bureau te leggen. Ik heb trouwens een potje klaar staan voor mijn haaknaalden, nu het jasje nog…….

  26. wat vrolijk al die bloemetjes! Word ik buiten ook al zo blij van, alleen jammer dat het zonnetje nog ontbreekt.. maar die zit er ook aan te komen! En ik ben vóór buttons 🙂

Geef een reactie

