Mini-ieniemienie leren portemonneetjes

Na de portemonneetjes van gisteren (zie hieronder), die jullie blijkbaar net zo leuk vinden als ik *blij*, maakte ik er vandaag nog een paar… eindelijk durfde ik een van de lila lapjes te verknippen.

De oranje is voor mezelf, dat is het eerste portemonneetje wat ik maakte. Ik had hem hier nog niet laten zien, omdat hij even overnieuw moest. Het stiksel was namelijk niet mooi, best een uitgezoek hoor, leer werkt toch anders dan stof.
De lila-met goudaccent en de rode zijn van lakleer. Ook heel leuk om te maken, want lakleer plakt aan je naaimachinevoetje vast (lol), maar met een beetje afplakband ging het beter. Soms moet je best creatief zijn als je creatief wilt zijn.
Deze portemonneetjes zijn trouwens 7,5 x 5 cm.

En als je dan denkt dat het niet kleiner kan…

Wel dus!
Deze is maar 2/3e van de andere portemonneetjes, namelijk 5 x 4 cm. Precies een kettingformaatje dus.

Vind ze zo schattig! Maar dat had ik al gezegd. Er kan net een centje in (met nadruk op -je), of een lief briefje ofzo.
Ik maakte er nog een paar, die kun je hier vinden.


Ik denk dat ik er nog veel meer ga maken, maar nu even niet. Nu ga ik even genieten van mijn nieuwste aanwinsten. Ook leuk!

8 reacties op “Mini-ieniemienie leren portemonneetjes

  1. geweldig! De paarse heeft ook een erg mooi patroon! ❤ en in vorige post vond ik het portemonneetje met gezicht ook heel lief 🙂

  2. Wat enig. Vroeger kreeg ik zo’n leren portomonnee van mijn tante toen ze terug kwam van vakantie en… ik heb hem nog steeds bewaard. Wat zijn je koffertjes ook leuk; wat een top-idee!

Geef een reactie

