Ieniemienie leren portemonneetjes

Ik vertelde al eerder over mijn lieve collega waar ik lapjes leer van heb gekregen.
Niet zomaar lapjes, maar Hele Mooie lapjes. Zo mooi, dat ik ze bijna niet durf te gebruiken.
Maar omdat het toch wel heel erg leuk is om ermee te spelen, maakte ik er portemonneetjes van.
En dan natuurlijk niet zomaar portemonneetjes, het werden ieniemienie portemonneetjes. Die zijn zo schattig! En dan blijft er nog genoeg van de lapjes over om nog wat leuks van te maken.

Ik begon met de kleurtjes bruin, oranje en rood. Normaal ben ik niet zo van die kleurtjes, maar ik vind deze toch wel heel leuk geworden. Ik twijfel of ik zelf een rood of een oranje portemonneetje wil. En dat wil wat zeggen.

In het stapeltje lapjes liggen ook nog hele mooie lila lapjes, maar die durf ik nog niet te gebruiken. Misschien binnenkort… 😉
En ach, portemonneetjes kun je nooit genoeg hebben, toch? Zelfs vriendlief wilde wel een portemonneetje uitkiezen. Hij ging voor een bruine.

Zien jullie dat portemonneetje rechtsonder? Ik vond de kam snaps (kunststof drukkertjes) zo op oogjes lijken, dat ik er een kawaii-gezichtje van heb gemaakt.
Ook was ik genoodzaakt (en oh, wat vond ik dat erg! 😉 ) om nieuwe kam snapjes te bestellen, want zeg nou zelf; roze kam snapjes op oranje portemonneetjes, dat kan écht niet!

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Want ik kan het wel helemaal geweldig vinden, maar wie weet vinden jullie er niks aan.
Nou ja, in dat geval heb ik voor elke dag van de maand week een ander portemonneetje. En mochten jullie ze nou ook zo leuk vinden, dan kun je ze hier vinden.

13 reacties op “Ieniemienie leren portemonneetjes

  1. Oh super, en altijd handig om kaarten, muntjes, briefjes, haarspeldjes, rekeningetjes enz in kwijt te kunnen!

  2. kijk nou toch ….. dat gezichtje (zwijmel). Ik ben in love, zoals altijd met je handmades. Gaan ze in de sjop??????????????

  3. wat zien ze er cute uit! Altijd handig voor de pinpas, parkeergeld, je lippestift……

    Groet, Agnes.

  4. wat een leuk idee……………..heb mijn zolder moeten opruimen
    wegens de renovatie, en natuurlijk de lapjes leer weggegooid………………..

  5. Ziet er weer leuk uit! Heb zelf ook laatst een mini portemonneetjesketting van stof gemaakt, helaas zonder mooie kam snaps, moet ik nog voor sparen! Had op een site met nieuwe collectie sieraden gezien dat dit helemaal in is! Had ik maar zulk mooi leer.. Groetjes, Anne

Geef een reactie

