Haakkoffertje

Wat is misschien nóg wel leuker dan een haaktas?
Een haakkoffertje natuurlijk!
Dus ik kocht een schattig koffertje bij de Hema (I loooove Jip & Janneke!)…

… en ik ging aan de slag met mijn stofjes…

Ik zocht een leuk roze-met-rood-en-wit bijpassend stofje uit en bekleedde de binnenkant van het koffertje…

Met in het deksel linksboven een brochetasje, aan de bovenkant lint waar ik iets tussen kan stoppen (een haaknaald ofzo) en lusjes met kam snaps die open en weer dicht kunnen.
Onderin een vakje met elastiek waarachter een etuitje past.

En rechts aan het lusje een naaldenboekje en een meetlint…

Het naaldenboekje maakte ik van een matchbookkaftje met een lapje vilt ertussen…

En om het meetlint haakte ik een jasje…

Achter het vakje met elastiek zit een etuitje met haaknaalden enzo…

In het koffertje passen wel 6, 7 of 8 (aangebroken) wolletjes…

En een bakje met magneetjes, brochespeldjes en oogjes.

Links hangt aan een lusje een schaap/paperclip/stitchmarker…
Rechts zit nog een button op het vakje-met-elastiek: “Keep calm and carry yarn”. Dat lijkt me duidelijk! 😉
De achterkant heeft vakjes waar kaartjes en een notitieblokje hun plaatsje hebben gevonden…

En de onderkant bekleedde ik ook. Al was het maar omdat er een lelijke Hemasticker ingeplakt was die ik er niet uit kreeg zonder het koffertje te beschadigen.
Ik maakte op de onderkant een vakje met elastiek, waar ik bijv. patroontjes in kan bewaren. Of, als ik deze foto niet had laten zien, zou het zomaar een Geheim Vakje kunnen zijn met een Schat van het een of ander. 😉

Wolletjes gezien? Koffertje dicht!

Ik ben er helemaal superblij mee; telkens even kijken, spulletjes eruit en weer opnieuw erin… *zucht*
Een mens zou van minder gelukkig worden… 😉

27 reacties op “Haakkoffertje

  1. Wat superleuk weer joh !!! Ik ben toevallig ook gek van Jip en Janneke, mijn schoonvader maakte ooit een bolderkar voor onze meiden, die ik vervolgens helemaal beschilderd heb met Jip en Janneke, heel veel leuke reacties op gehad, vooral als we naar het strand gingen !! Zo’n koffertje zou natuurlijk perfect zijn geweest voor de spulletjes van de meiden, hihihi !! Maar echt, weer heel leuk gemaakt hoor !! Groetjes, Anneke.

  2. Oh, deze is echt geweldig! Ik vrees dat je hem in de produktie moet gaan opnemen, haha! Snap helemaal dat je flieft bent hoor. 🙂

    Fijn weekend *koffertje open, koffertje dicht, koffertje open*
    Lfs. Lies

  3. oh, helemaal geweldig zo’n koffertje! Wie zou er niet mee gezien willen worden 🙂 Overal mee naartoe nemen en openen en sluiten, geweldig gedaan!
    Groetjes
    Fran

  4. wauw wat mooi gemaakt!! GEwoon jaloers op je talent…kan wel een beetje naaien maar zo mooi in een koffertje?!! SUPER, geniet ervan!!
    Fijn weekend

  5. Je bent ONGELOFELIJK (sprak zij stikjaloers) heb je net de allermooiste haaktas die er bestaat voor mij gemaakt moet je het gewoon weer even toppen 😉 Minnie zit op mijn schouder mee te kijken en ziet het helemaal zitten, krijg net instructies in mijn oor gepiept dat dit toch wel “heul erg schattig is” en ook wel voor ieniemienie prinsesjes als paleisje gebruikt kan worden, wel met de een of andere aanpassing zoals een prinsessenbedje – yeah right.
    Meis, je brengt mij op ideetjes ………

  6. Wat een fantastisch gaaf haakkoffertje! Inderdaad handig en wat ontzettend knap gemaakt! Ik ben er gewoon jaloers op!

  7. wat ziet het koffertje er ontzettend leuk uit zo helemaal bekleed van binnen en met jip en janneke! 😀 en wat past er een hoop in! Top crea weer 🙂

  8. Wat mooi gedaan!. Hoe maak je dat vast in het koffertje? Met klitteband of lijm?

    Je hebt erg veel leuke en mooie ideeën. Mijn nogtedoen lijstje wordt steeds langer…..

    Groet, Agnes

  9. Noujaaaaa, ik bedoel maar. Groen van jaloezie hier. Jij kan echt alles. Ik heb alleen maar ruzie met mijn naaimachine. Dus hij komt al jaren niet op tafel. En die ideeen alleen al. Ga ermee weg! 😉

    En…. mijn prijs lag op de mat! Erg erg leuk. Superblij mee! Dank dank dank! HEt etuitje met kaartjes zit al in mijn tas. Gaan een paar bloemenpatroontjes op die ik steeds vergeet. HEt gaat mee op vakantie over 10 dagen. Yeehah!

  10. Wat een leuk idee en mooie uitvoering zeg, Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Agnes; hoe heb je ’t in het koffertje bevestigd?

  11. Oh ik ben fliefd op dit koffertje, dit wil ik ook!! Oh neeeee m’n todo lijstje is al zooooo lang :-0
    Groetjes Thea

  12. Vraagje ……. waar heb jij dat leuke doosje vandaan? Is precies de perfecte maat voor mijn kleine aantal magneetjes 😉
    Heb trouwens al een koffertje gevonden, helaas staan Bert en Ernie erop (dat is de reden waarom kleuterkindje hier niet mee gezien wenst te worden), morgen gaan Minnie en moi een stofje zoeken om, eerst eens, het koffertje van buiten te bekleden – moet toch kunnen denk ik zo maar even.

  13. Bedankt allemaal voor de leuke reacties!
    Zo heb ik het haakkoffertje gemaakt:
    Karton knippen op maat van de binnenkant min een cm. ofzo.
    Stof knippen en zakjes e.d. erop naaien.
    Fiberfill (evt.) tussen karton en stof, aan achterkant vastmaken met dubbelzijdig plakband.
    Rondom vastnaaien (als je naaimachine door karton wil. Met een duur naaimachine zou ik het niet aandurven 😉 ).
    Achterkant beplakken met dubbelzijdig plakband en vastplakken in koffertje.
    Enjoy!

  14. Oh, helemaal geweldig!!! Jeetje, wat heb je dat leuk gedaan en knap!! haha, herken dat van die sticker!! 😉 Echt super joh!!!! Leuk kado ook!!

  15. Pingback: *Tutorial* Haakkoffertje « Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

  16. Pingback: Leren agenda | Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

  17. Pingback: Haakkoffertje en gevlochten armbanden | Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

Geef een reactie

