Fauteuil

Al een tijdje hadden we boven een fauteuil staan met lelijke bekleding (zwart met witte strepen), en al een tijdje wil ik beneden in de serre een fauteuil (met voetenbankje) om lekker te kunnen lezen of haken. 😀
Nadat we een middagje op fauteuiljacht zijn geweest en twee kanshebbers hebben gevonden, waarvan de ene niet zo lekker zat en de andere wel heeeeel erg duur was, besloot ik op zondagochtend om dan maar een nieuwe hoes voor de fauteuil met lelijke bekleding te maken.
En nog een change of plans… bij nader inzien staat zo’n fauteuil leuker in de woonkamer en hebben we de meubels omgegooid.

Na een hele dag in de stofjes: oude hoes uit elkaar halen, overtekenen op stof, uitknippen en inelkaar zetten, een kussen maken waarbij de rits aan de voorkant kwam (tsja, het was al laat en ik was moe en eigenwijze ikke wilde toch echt die avond nog in de fauteuil zitten… 😉 ), dus gisteren het kussen maar weer losgehaald en opnieuw en nu goed inelkaar gezet, nog een kussenhoesje gemaakt, een poging gedaan tot alle kreukels eruit te strijken, is ie nu af!

Tadaaa…

De stof die ik heb gebruikt, is eigenlijk te dun voor een hoes, maar op zich ziet het er niet slecht uit, toch?! Beetje kreukelig hooguit.
Verder had ik niet genoeg stof in 1 dessin, dus hij bestaat uit maar liefst 4 kleuren… 1 met bloemetjes, 1 lavendelkleurige en 2 kleuren lila (aan de zijkanten). Past best goed bijelkaar hoor!
Is het gewoon een lapjesfauteil geworden. 😉

Nu nog een voetenbankje maken en dan kan ik genieten met een theetje en een haakseltje.
En mochten we dan nog een andere mooiere fauteuil tegenkomen, dan kan deze naar de serre, of naar boven. Wat vriendlief volgens mij wel een goed idee vind, want hij is gematigd enthousiast over deze. Terwijl de stoel toch elke keer bezet is als ik erin wil zitten… en dan niet alleen door het hondje… 😉 

Ben weer benieuwd naar jullie reacties! 😀

9 reacties op “Fauteuil

  1. Je hebt een geweldig eigen “(zit)hoekje” gecreĂ«erd! Veel zit- haak- theedrink plezier!

  2. Eerlijk gezegd vind ik de stof niet zo mooi.
    maar wel knap dat je het aan durft om een stoel over tetrekken.

    Hoop dat je er veel plezier van hebt.

  3. wat een leuk hoekje heb je gemaakt
    Geweldig die stoel .leuk die kleuren

    Groet Geertje

  4. Hij is helemaal jou.. en helemaal Ă  la Provence! Prachtig!! Knap hoor! Jeetje, wat een werk!!! nu nog even uitproberen en dan is hij helemaal ‘goedgekeurd’ 😉 knuf! Nancy

  5. Pingback: Granny square kussen & love seat « Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

Geef een reactie

