Wristwarmers en Kokeshi

Ik wilde al een tijdje wristwarmers/mittens/handschoenen-zonder-vingers haken, ik had de wol zelfs al in huis liggen, maar kon nog niet kiezen welk patroontje ik zou gebruiken.
Tot ik het blogbericht van Roest las, met daarin een gratis patroontje. Een makkelijk patroontje ook nog. Toen was de keuze zo gemaakt. 😉
En dit zijn ze geworden:

En daarna nog een paar met meer streepjes gemaakt…

Zo, laat die winter maar komen! (Nou ja, liever nog even niet hoor 😉 ).

En dan heb ik een tijdje geleden nog een Kokeshi gehaakt. Ik had deze al een keer eerder gehaakt, maar nu met dikkere katoen.

Ben weer benieuwd wat jullie ervan vinden! 😀

15 reacties op “Wristwarmers en Kokeshi

  1. Dat heb je mooi gemaakt!

    Ik heb ze ook gemaakt, alleen zijn deze niet geschikt voor mijn linkerhand ;-(
    Dan worden het dus armwarmers, maar dat is me te veel haken 😉

  2. Niet eens rose polswarmers? Verder alles goed? 😆 Maar leuk zijn ze! Ik ben ’s winters (in de herfst eigenlijk al) heel erg van de polswarmers, want ik heb altijd koude handen. Volgens mij staat m’n bloed stil, ofzo. 😕
    Die Kokeshi is té lief!

  3. nou dat ziet er lekker warm uit zeg, de kleur valt me een beetje tegen… Geen paars met rose??? 😉

    EN je poppetje.. Gewoon supergaaf, te gek, leuk, mooi, joehoe, nouja leuk dus hahaha

  4. Heel erg leuk, die Kokeshi!!! en de polswarmers zien er geweldig uit…en te zien aan de beschrijving heel eenvoudig te maken! Even bij de favorieten zetten..;-)

  5. Ik ben dezelfde polswarmers aan het haken. De 1e werd niet zo mooi, die moet overnieuw, maar nr 2 wordt mooi. Ik haak ze voor de markt van aanstaande zondag, ik wil niet met koude handjes staan! De Kokeshi is erg mooi, en best groot lijkt ze.

  6. Hey Nicolle, ALLEREERST héél erg bedankt voor het cadeautje (blogverloting). Wat een feest het openen van jouw envelopje! Ben erg blij met het meetlint in het gehaakte jasje 🙂

    Moooooi die gehaakte Japanse dame! Wat een mooie wol. lijkt me heel erg dik? welke maat naald heb je gebruikt?
    Polswarmers heb ik me vorig jaar súf naar gezocht en uiteindelijk dus ook een súf patroon op dropsdesing gevonden en gemaakt. Ahum, ik haal ze uit en er deze van maken haha. lekker warm op een koude winteravond als je blogjes zit te typen!

  7. Die Kokeshi is geweldig! 😀
    xo,
    wink
    ps De giveaway op mn blog loopt alleen vandaag nog (31 oktober); je kunt dus nog meedoen! 🙂

  8. Ze zijn leuk!!! Ik heb nu ook een setje af 😉 Niet deze, maar die met schelpjes. Ook leuk (alleen niet voor mezelf ;-)) dikke knuf!!! Nancy

  9. Dat heb je goed gedaan, jij bent al voorbereid op de superwinter die er gaat komen. Het poppetje is knap gehaakt. groet Petra

  10. Ik zoek het patroontje van het Japans poppetje om te haken (verjaardagscadeau). Kun je me ermee helpen? Alvast bedankt en groeten Karina

  11. zou ik dat patroon van die Kokeshi eens kunnen hebben,want ben aan het haken met men dochtertje van 10 jaar maar financieel gaat het niet om boeken en patronen te kopen om iets te kunnen haken daar ik met een zoontje zit waar ik veel ziekenhuiskosten mee heb en dus daar al ons geld naar op gaat want hij heeft veel zorg nodig hij heeft verschillende afwijkingen waarbij ook een hartafwijking en ook geen afweersysteem heeft dus als er iemand in de buurt komt die wat ziek is neemt hij alles over en wordt hij ook direct ziek.Ik en men dochtertje zouden u zo dankbaar zijn als u mij toevallig een paar van uw patroontjes zou willen doorsturen via email mijn mailadres is : mammieke@msn.com alvast hartelijk dank hiervoor.

Geef een reactie

