Kleine granny squarekussentjes met bloem

En weer heb ik wat af voor de Kunstmarkt!
Ik heb granny squares met een bloemetje erop gehaakt en er kleine kussentjes van gemaakt.

Bij de paarse heb ik eerst het kussentje gemaakt en daarna de square met naald en katoendraad er met de hand opgenaaid.

De roze en blauwe heb ik op de snellere manier gemaakt, namelijk eerst de square op een stofje naaien (met de naaimachine) en er daarna een kussentje van maken.

Leuk om bijvoorbeeld aan een kast of deur te hangen.
Of tussen je kleding hangen/leggen. Daarvoor heb ik aan de achterkant een zakje gemaakt, zodat je er een lavendelgeurzakje in kunt doen. Of mottenballen voor mijn part. 😉
Of een lief briefje.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden én wat ik voor zo’n hangertje kan vragen.
Het moeilijkste deel van voorbereidingen voor de Kunstmarkt komt nog: prijzen bedenken. Daar ben ik zooo slecht in. Nou ja, je kunt ook niet overal goed in zijn. 😉 gniffel…

9 reacties op “Kleine granny squarekussentjes met bloem

  1. Oohh die zijn leuk! tja wat je er voor moet vragen vind ik altijd lastig! Je moet kijken wat je kosten zijn en dit soort dingetjes moeten leuk in de prijs liggen maar je moet er wel wat aan verdienen…

    Ik vind die vierkantjes zooo ontzettend lief je moet er eigenlijk een heel groot sprei mee maken in allemaal vrolijke kleurtjes! een lekker ouderwets sprei met een hippe tint door de kleurtjes!

  2. Hey Nicole

    Ik vind het erg mooi wat je gemaakt hebt,en denk dat je er best €5,- of €7,50 voor zou kunnen vragen.

    XXX Kim

  3. vind de roze het mooiste, maar ja ben ook een meisje hé hihi en prijzen, pffffff weet je geen leuker onderwerp, zit hier ook al te dubben! Gisteravond hier bezoek gehad en daar had ik ook al niks aan, dus denk dat ik maar multipegok ga doen hahaha

  4. Mensen zien vaak niet hoeveel uren handwerk er in deze dingen zitten. Mensen vinden dingen ook vaak duur.
    Dus daar moet je ook naar kijken. Ik denk aan € 3,50
    succes groet Petra
    p.s ik vind ze trouwens heel erg leuk.

  5. Pingback: *Tutorial* Granny square meetlintkussentje « Nicollie's ~Nicx for short~ Blog

  6. Leuke dingetjes heb je gemaakt zeg!
    Zoals hierboven al gezegd is (en je nog een keer met die vraag zit): kijk naar de kosten die je hebt gemaakt. Reken maar gerust wat cent voor elekticiteit (als je met de machine hebt genaaid) en ook voor duurzamer materiaal. Doe daar dan een percentage bij zodat je er wat aan overhoud. Ik zou voor een 5% extra gaan. Tenslotte is het wel leuk als je aan je tijdsinvestering ook iets overhoudt.
    En je mag gerust weten dat de meeste textielwinkels makkelijk 30% winst maken op hun producten (als het niet meer is, want hoe kan je anders 50% korting geven zonder verlies te maken…)

Geef een reactie

