Gebreide sjaal & mandjes

De gebreide sjaal is af! Jippie!! Ik kan kon niet breien, dus dit is een mijlpaaltje voor me. 😉
Eindelijk toen ik er een beetje vaart in begon te krijgen en het zelfs leuk begon te vinden, was ie af.

Tadaa…

Hij had eigenlijk wel wat langer mogen zijn, misschien had ik wat minder ruimte tussen de steken moeten aanhouden. Maar ach, voor een eerste (en waarschijnlijk ook laatste 😉 ) gebreide sjaal ben ik tevreden!
Nog een actiefoto:

Op deze foto komen de kleuren het meest echt over.

En dan heb ik ook nog een aantal mandjes gemaakt. Niet vandaag hoor, vandaag ben ik gaan shoppen met vriendlief en heb ik wolletjes en een superlief uiltjesstofje gekocht. En de sjaal afgemaakt dus. 😉 Straks of morgen ga ik met de stofjes aan de slag, want ik moet wil nog wel het een en ander maken voor de kunstmarkt.

De flyers en posters voor de kunst- en kadootjesmarkt zijn binnen, dus die ga ik straks even in de buurt in de brievenbussen doen. Spam! 🙂
En natuurlijk mag mijn nieuwe sjaal mee. 😀

11 reacties op “Gebreide sjaal & mandjes

  1. Leuk dat je het breien ook eens geprobeerd hebt. De mandjes vind ik heel erg leuk.
    Liesbeth

  2. Wat is ie mooi geworden!!
    Maar blij dus dat hij af is, die sjaal, haha.

    Leuke mandjes weer.
    Je blijft lekker bezig. 🙂

    Lfs Lies en fijn weekend!

  3. spam hier ook nog maar ff met die flyer! En gaaf die sjaal, lijkt me leuk om te maken en dat terwijl ik alleen maar het school breien kan, maar dat moet toch lukken lijkt me!

  4. Jaaa! Mooi geworden hoor. Goh, dat jij niet kon breien! Zo gek was het dus niet dat wij vroeger op de basisschool op vrijdagmiddag “nuttige handwerken” op het lesrooster hadden staan. Heel rolbevestigend: de jongens hadden handvaardigheid en waren met hamertjes en spijkers en meer van dat soort “jongenszaken” in de weer en wij meisjes moesten breien, haken, borduren en meer van dat soort nuttigs. Let wel: vooral nuttig! Ik vond het vaak vooral zinloos, want ik herinner me b.v. nog dat we eens een kansloos lapje moesten breien in tricotsteek en wanneer je dat af had, moest je je melden bij de juf en die knipte daar dan tot je grote ontzetting een gat in! En bedankt maar weer! 😈 De bedoeling van dit zinloos geweld was dan dat je dit gat ging dichtmazen. Onzichtbaar als het even kon. Sjonge, er is wat afgeleden in dat klaslokaaltje.

    B.t.w.: je interventie v.w.b. de sjaal is erg succesvol. Ik krijg m’n sjaal! Reuze bedankt!

  5. @henny ik heb nu al medelijden met je! ik heb gewoon techniek gehad moesten de jongens ook naaien en meisjes banden plakken kortom ik had een deal met een jongen gesloten hij plakte de band en deed de electrotechniek dingen ik deed het handwerken 🙂 altijd goede cijfers samen!

  6. @Gotske: Ja, erg hè? Ik ben gewoon te vroeg geboren joh (of mijn ouders waren te oud, dat kan ook). Ik vond ’t ook zó’n stom vak op m’n rapport: “Nuttige handwerken”. Dat ’t voorál duidelijk was dat ’t niet voor ’t leuk was! Nóg een wonder dat niet voor eeuwig alle creativiteit in de kiem is gesmoord. Ga daar een beetje moedwillig mijn creaties vernielen zeg… 👿 Overigens kan mijn echtgenoot (die uiteraard van dezelfde rolbevestigende lichting is) best een knoop aanzetten en hij draait er ook z’n hand niet voor om, om met de naaimachine een losse naad dicht te stikken. En koken, wassen en strijken kan hij ook nog. Ik heb gewoon alles: een PGB en een vent met twee rechterhandjes. :mrgreen:

Geef een reactie

