Van taxiën via huppelen naar vliegen…

Ik heb jullie weleens verteld dat vriendlief piloot is (voor kleine vliegtuigjes en hij is nu bezig met zijn brevet voor het echte werk 😉 ).
Hij wil natuurlijk niets liever dan met mij overal naartoe vliegen.
Alleen… ik durf niet te vliegen! Ieks!

Nu hebben we een stappenplan opgezet, zodat ik met kleine stapjes vertrouwd raak met vliegtuigen en ik hopelijk straks zelf ook durf te vliegen. En volgens vriendlief ga ik daarna zelf mijn brevet halen. Nou, dat betwijfel ik hoor… je kunt het ook overdrijven. 😉

De eerste stap was om in een vliegtuigje te zitten. Okee, geen probleem. (Hmmm, via de vleugel in de cockpit klauteren en wat een boel lampjes en knopjes. Enne, zo’n vliegtuigje is toch best wel klein).

De tweede stap was een rondje taxiën op de landingsbaan. (Gevalletje zweethandjes 😉 ). In een nog kleiner vliegtuigje deze keer. Maar goed, dan kan het voortaan alleen maar meevallen. Check.

Volgende stap wordt een huppeltje maken op de landingsbaan. Nee, niet ikke, maar het vliegtuig. Dusseh, opstijgen en gelijk weer landen (en hopen dat de landingsbaan lang genoeg is zodat we niet in de bomen belanden 😉 ). Maar voor het zover is, ga ik eerst nog een paar keer mee taxiën… (kijk vriendlief; zonder handjes zweethandjes!)

En daarna het echte werk… een rondje vliegen. Maar zover ben ik nog lang niet hoor. En zo stoer ook nog niet. 😉
Maar goed, daarna komt wel de beloning. Een weekendje winkelen in Londen (ofzo. Niet te ver vliegen in ieder geval. Je moet het ook niet overdrijven he 😉 ).

Mocht jij nou een stuk stoerder zijn dan ik, kijk dan eens op seppe.nl. Ze doen ook aan rondvluchtjes.

13 reacties op “Van taxiën via huppelen naar vliegen…

  1. Ach ik ben er wel achter hoe groter het vliegtuig des te fijner ik het vind… ben er niet bang voor maar ik ga ook niet voor mijn lol in zo’n ding zitten (ben nogal snel wagen/lucht/zeeziek)

    Dus heel veel succes, laat je angst je niet tegen houden om een fijne vakantie ergens te hebben dat je moet vliegen! Ben dit jaar naar amerika geweest vaak is het stijgen en landen het “engste” als je eenmaal in de lucht bent is het prima en merk je er niks van!

  2. Hoooo, geweldig toch. Je eigen privepiloot. Nu toegeven ik zou ook niet zo’n vliegheld zijn in zo’n klein vliegertje. Geef mij dan maar een grote boeing, hihi. Daar hoef ik niet naar buiten te kijken als ik niet wil. In dit vliegtuigje kan je volgens mij niets anders. Maar het uitzicht moet ook wel geweldig zijn. Ben benieuwd naar je ervaringen en alvast veel succes.

  3. In een superver verleden had ik een vriend die F-16 piloot was en die ook met kleine vliegtuigjes vloog. Ik vond dat wel schitterend, maar ik kreeg altijd de slappe lach bij het opstijgen.. en dat heb ik nog steeds, zelfs in een grote.

    Christel

  4. oh dit lijkt me toch zo gaaf hé, in zijn klein prul vliegtuigje! Nou ik bied me wel aan hoor, om proefvluchtjes te maken, dus u roept maar, ik ben der zo hihi

  5. Wat goed van je, Nicole! Om deze stapjes (en stappenplan) te zetten! En wat lief van je Lief om dit te bedenken en met je te ondernemen 🙂 (jaja ik snap ook wel een tikje eigenbelang, hopelijk dat Lief in de toekomst samen met jou kan vliegen 😉 )
    Succes hiermee, en rustig aan de stapjes doen 🙂 Wie weet ga je in de toekomst vliegen nog leuk vinden 😉

  6. Hoe leuk, mijn vriendlief speelt ook met zo vliegertjes. Alleen vind ik het niet zo leuk dat ze steeds op verplaatsing een show moeten gaan geven. De vliegertjes zijn nl iets groter dan de standaard vliegertjes. Wie weet hebben we elkaar al wel eens ontmoet zonder dat we het weten. 😀
    Nog veel goede moed met je stappenplan en ik duim mee naar de aankomst!!!
    Groetjes,
    Nele

  7. Oh, wat stoer! Heb je eerst geoefend met papieren vliegtuigjes? Ik zou maar snel verder oefenen. New York is ook leuk om te winkelen heb ik gehoord. LOL

  8. Pingback: Vliegerdevlieg! « Nicollie.nl :: Nicollie's ~Nicx for short~ Blog ::

Geef een reactie

