Nicollie’s Naamlabels

Nu ik zoveel met stofjes maak, werd het wel eens tijd om naamlabels te bestellen. Zo lijken mijn stoffen spulletjes van een écht merk: Nicollie! Ha!

Ik heb ze besteld bij Nominette.nl en ben best slim geweest *kuche* 😉 want ik heb 2x Nicollie op 1 labeltje laten zetten. Zo heb ik er ineens 200 in plaats van 100, óf  ik kan het labeltje dubbelvouwen en uit de zijkant van bijv. een tas laten steken, zodat er aan beide kanten mijn naam staat. Leuk, toch?!

En ik zat zo eens te denken (jaja, soms heb ik wel een helder momentje 😉 ), maar ik heb best veel verschillende namen. Vind ik leuk! Een heleboel mensen die ik ken, geven mij een bijnaampje, meestal een verkleinwoord van Nicole (want zo heet ik in het echie). Zo zijn daar Nicollie (uiteraard!), Nicolletje, Nicolleke, Colleke, Nicoltje, Nicooltje, Lieve Nicooole (let vooral op dat “Lieve” 😉 ) en Nicola.
En op mijn vorige werk werd het vertellen van nieuwtjes/leuke roddels zelfs genoemd naar mij: “een Nicolletje droppen”. En zelfs nu ik daar al jaren weg ben, wordt die term nog steeds in ere gehouden, hoorde ik laatst. Is dat leuk of niet?! Ze zijn me in ieder geval nog niet vergeten. 😉

Zo, na deze ontboezeming ben ik ook wel benieuwd naar jullie bijnaampjes. 😀

12 reacties op “Nicollie’s Naamlabels

  1. Ze zijn leuk!! Zit ineens te bedenken dat het ook handig is voor kindertjes op school en KDV’s. naamlabeltjes in al hun kleertjes en spulletjes! Heb net ook al allerlei combi’s zitten maken op die site. Word je hebberig van, hihi. En zoveel produceer ik nou ook weer niet. (Anders heette ik wel Nicollie. :D)

    Lfs, Lies

  2. Kennelijk geneert iedereen zich voor haar bijnaam, want daar kletsen ze heel sneaky allemaal mooi omheen! Niet, dat die complimenten niet op z’n plaats zijn, want ’t zijn écht leuke labeltjes! Maar ik zal wel grootmoedig zijn en mijn bijnaam prijsgeven. Komt-ie: Zeefje. Dit vanwege mijn fabelachtig slechte geheugen. Deze naam is mij ooit gegeven door mijn liefhebbende Paps. En op een dag dat ik het op memorabel gebied weer eens heel bont had gemaakt, hief hij zijn handen ten hemel en sprak daarbij de gedenkwaardige woorden: “Jouw geheugen is niet eens een zeefje, het is gewoon één groot gat!” 😯 En bedankt maar weer…

  3. Haha, wat een leuke reactie van ‘Henny Smeenk’! Dat zou voor mij ook kunnen gelden, ik vertel het maar niet, want dan krijg ik ook die bijnaam 😉 Mijn ‘bijnaam’ is maar gewoon Nanc / Nens. Alleen heeft iemand (eh..begint met een N..) daar iets superleuks op verzonnen, maar dat blijft nog even geheim 😉 🙂 De labeltjes zijn super!!!

  4. het is me in ieder geval duidelijk wat je nu bedoelde met het dubbel erop zetten van je naam, ik zocht namelijk labels waarvan de tekst boven elkaar komt en dat je hem dus in de breedte moet dubbelvouwen, dan krijg je dus hele andere labels(kan je het nog volgen hihi). Vandaar dat het kwartje hier niet helemaal viel!

    En ja bijnamen het is wat zeg haha. Ik heb ooit een andere website gehad, waarbij ik de naam blonde muts had, blond tja das wel duidelijk lijkt me en die muts tja hoe zal ik het uitleggen… *lol*.

    Mijn man noemt me altijd Dé, niet dat ik er nou zo blij mee moet zijn, maar ja zo is het nu eenmaal gegroeit. Het is zelfs zo erg, dat toen ik aan een collega van hem werd voorgesteld, hij raar keek en zei dat ik toch Dé heette en niet Desirée… jaja het kan verkeren hé hahaha.

    Mijn opa noemde mij altijd Dees en dat klonk altijd zo lief, zo intiem, dat toen ik zo een keertje genoemd werd door een collega, wat tevens een hele rare kwibus was, heb ik hem even duidelijk gemaakt dat ik toch echt Desirée heette, vond het uit zijn mond echt niet leuk klinken! brrr!

    En wel lachen dat ze die term nog steeds op dat bedrijf gebruiken!

  5. super leuk die labeltjes, ik heb ze ook eens besteld, met een zelfontworpen vlindertje.
    Mijn bijnaam is mango (want Manja, betekent mango in surinaams) en kleintje, omdat ik de kleinste ben in mn vriendengroepje 🙂

  6. leuk labeltjes.
    Ik had ff een vraagje; hoe kom je aan het patroon van dat schaap een paar berichten terug. Ik vind hem echt giga geweldig en ik zou het zelf ook wel willen proberen.
    ik hoor het hopelijk nog wel

    groetjes
    flo

  7. Wat een bijnamen heb je, echt wel veel.
    Mij noemen ze gewoon Petra of Peet.
    Meer kan ik er niet van maken.
    En de tas vind ik heel erg leuk, ik hou wel van dat soort stofjes.
    En dan de labeltjes natuurlijk, leuk hoor.
    groet Petra

Geef een reactie

