Gehaakt schaap

In de vakantie heb ik lekker veel gehaakt. Eindelijk eens de tijd genomen om dit schaapje te haken, hij stond al een tijdje op mijn verlanglijstje.

Vriendlief was zo lief (daarom heet hij ook vriendLIEF πŸ˜‰ ) om, voordat we richting de Ardennen reden, nog een tussenstop te maken in Den Bosch bij mijn favoriete stoffenwinkeltjes, waar ze ook wolletjes verkopen. Daar heb ik deze roze wol gekocht, lekker dik en haakt erg fijn!

Hij is best groot geworden, kijk maar:

Ik moet zeggen dat ik het haken met dikkere haaknaalden (dit schaap is met haaknaald 5 gehaakt) veel fijner vind dan met de diktes die vaak voor amigurumi worden gebruikt (haaknaald 3 ofzo). Voordeel is ook dat het beessie dan niet zo priegelig klein wordt. πŸ˜‰

Ben weer benieuwd wat jullie ervan vinden! πŸ˜€
Vandaag ga ik met de nieuwe stofjes spelen, jeej! *blij* Foto’s volgen vast snel. πŸ˜‰

17 reacties op “Gehaakt schaap

  1. Oooh, een snoes van een schaap! Hij heeft wel een beetje de snuit van een nijlpaard, maar die vind ik ook snoezig.

    Lief van je vriend dat hij onderweg even een tussenstop maakt bij je favoriete winkeltje.

    Groetjes, Collie

  2. Oh, die is wel héél erg liefffff!!! Ik zeg. maak er nog een paar en hup in je shopje! Vinden T&T vast niet erg. Word er hebberig van. πŸ™‚

    Lfs, Lies

  3. Het is een leuk schaap en hijziet er ook zo lief uit.
    Dus de naam is gepast.

    Groetjes marion

  4. Hoi Nicole,
    Wat schattig! Je vindt elke keer weer iets nieuws uit!
    Groetjes,
    Janine

Geef een reactie

