Rare afwijking qua kettingen…

… heb ik soms. Ik zal het maar opbiechten… *kijkt onschuldig*
Ik vind het leuk om, als ik ergens naartoe ga waar het leuk is, een nieuwe ketting (of twee) te dragen.

(Zo, dat viel wel mee he… πŸ˜‰ )

En dan was er afgelopen zaterdag de Swappersdag, dus een nieuwe kans om kettingen te maken en dragen!
De hele week was ik er al mee bezig. Belangrijker dan wat ik voor kleding zou dragen, was wat voor ketting(en) ik om zou doen.
Wel een armbandje, nee twee, offe toch drie? Nee, toch maar geen, want mijn vest had te lange mouwen. (Qua armbandjes maak ik nog weleens een concessie).

Allereerst heb ik dit zeer simpele kettinkje gemaakt (eigenlijk is het een kwestie van kraal op nietstift aan zilveren kettinkje hangen, maar wΓ‘t voor kraal!).
Deze zoetwaterparel met kleine Swarovski’tjes (of waren het nou zirconiaatjes?) lag al een tijdje in een blikje te wachten wanneer hij gebruikt zou worden. Er werd wel af en toe naar gekeken, maar dan ging hij snel terug in het blikje, want het moest wel iets moois worden. En mooi werd het, maar wel lekker simpel! Dat geeft niet,Β want zo krijgt hij alle aandacht. πŸ˜€

Maar alleen dit kettinkje was een beetje te simpel, zelfs voor mij. πŸ˜‰ Voor gewone dagelijkse bezigheden niet, maar voor zo’n gezellige Swappersdag wel!
Daarom heb ik er nog een ketting bij gemaakt, wederom een simpele hanger aan een zilveren ketting. Deze heeft een ophangoog wat je open en dicht kunt doen, dus hij is lekker makkelijk verwisselbaar van kettinkje naar ketting, naar veter of spang. Ik droeg hem aan een langere zilveren ketting.
De Swarovski is huge! Volgens mij wel 2 cm. in doorsnee. Bovenaan hangt een ieniemienie zilveren bloemetje met de “N” van Nicollie. of van “Nou, nou, wat een geweldig mooie ketting!” πŸ˜‰

Dus. Nou ben ik natuurlijk ook wel benieuwd naar jullie rare afwijkingen! πŸ˜‰
En zoals gewoonlijk hoor ik graag wat jullie van mijn kettinkjes vinden. Ik vind het altijd erg leuk om jullie reacties te lezen!

10 reacties op “Rare afwijking qua kettingen…

  1. De bovenste vind ik wel mooi. Maar ik ben geen kettingdrager. En rare afwijkingen? Die heb ik natuurlijk niet πŸ˜‰ Nou 1 dan. Ik durf niet in m’n stofjes te knippen. Ik heb er echt wel een boel verzameld in het jaar dat ik m’n naaimachine heb maar de schaar erin zetten dat vind ik echt zonde. Uiteindelijk doe ik het wel hoor maar met pijn in m’n hart!

  2. rare afwijking…. misschien dat ik het heel leuk vind om sieraden te maken, maar niet om ze te dragen… Dus uiteindelijk heb ik heel veel kettingen ed die ik nooit draag en nu ben ik maar gestopt met het maken van sieraden… doe er niks mee, het hangt er maar, mijn vriendinnen dragen het ook niet dus tja…

  3. Ik vind je kettingen weer prachtig. Ik ben ook wel van de opvallende, grote kettingen. Maar nu dan even niet omdat we hier een pleegkindje in huis hebben met de dreumesleeftijd en dus grijpgrage handjes. En wat betreft de rare afwijkingen, wat jij met kettingen hebt heb ik met tassen. Als we naar een leuk iets gaan, kan ik heel lang twijfelen over welke tas ik mee wil nemen. Al moet ik zeggen dat mijn laatste aanwinst, de kawaii-tas, het ietsje makkelijker maakt πŸ˜‰

  4. En in het echt is hij nog veel en veel mooier!!! πŸ™‚ Mijn afwijking, eentje maar? πŸ˜‰ Eerst een knopenring maken en daar dan iets bij kopen om aan te doen (gelukkig is dat alleen maar op zo’n 3x per jaar hoor! knuf!!

  5. nou allereerst zijn ze erg mooi joh, leuk! En een afwijking? heb je even… hahaha
    Als ik iets moois koop om mee te knutselen zoals scrappapier, dan vind ik het zonde om te gebruiken, maar ik geloof dat ik niet de enige ben met die afwijking hahahha

  6. Oh, hier nog zo eentje, stofjes waar je niet in wil knippen, notitieboekjes waar je niet in wil schrijven… En ook kettingen maken die je zelf niet draagt. πŸ˜‰
    Alles wat ik wel om of aan heb is van etsy. ketting, ring en leren wikkelarmband met eigen tekst erin gebrand.

    En dan heb ik nog een portemonneetjes-tic. πŸ˜€
    Dus Nicole, je valt best mee. πŸ™‚

    Hou zelf trouwens wel heel erg van zulke eenvoudige kettingen, met één mooie kraal, of hanger. En van zilver, ben niet van goud. Zo nou weet je mijn hele doopceel weer, hihi

    Lfs, Lies

  7. Wat een prachtige kettingen heb je gemaakt. Ik hou wel van zo’n mooie blikvanger!! En rare afwijkingen… eh… tja… ik vind het wel gewoon, maar anderen vaak niet. Ik werk kleding, jurkjes en rokjes, wel eens dusdanig aan de binnenkant af, dat je het ook binnenstebuiten kunt dragen…

    Kan ik niets aan doen hoor, gewoon doorgeschoten gewoonte, omdat Kirsten’s huidje als kind nogal fel reageerde op zigzagstiksel en later was het met de locker wel minder… maar ja… toen was ik al aan het voeren geslagen, met biaisband de naden afwerken en met Engelse naden gaan werken…

    En nu kan ik het niet laten dat als ik kleding koop/wil kopen ik de binnenkant bekijk… wat ik zie is niet altijd best, hahaha!

    Groetjes, Collie

  8. Hallo Nicole,
    even een korte reactie maar (we zijn vanmiddag teruggekomen van vakantie en er moet dringend opgeruimd en gewassen worden ;-(( ), om je te laten weten dat ik het kettinkje van jou met het ene vogeltje (onder de swarowski kraal) de hele vakantie heb gedragen… normaal gesproken wissel ik met kleren ook van ketting, maar deze – zo eenvoudig en toch helemaal geweldig – paste gewoon heel goed bij alles! Ik ben er dus heel blij mee!
    Groetjes
    Gertie

  9. Ohhhh! Wat een mooie kettinkjes! Die parels met Swarovski’s, heeft Capricus die ook niet in haar webwinkeltje? Ik heb er al eens een paar keer naar gekeken, maar ze zijn zΓ³ kostbaar! Wel hun geld waard, zeker als ik jouw kettinkje zie, maar toch wel dure kraaltjes! En die grote Swarovski-hanger… ook mooi!
    En ik heb geen afwijking. Ik ben er een.

Geef een reactie

